IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗК разреши на „Максима България“ да придобие магазини от веригата „Калея“

Придобиването ще има незначителен ефект върху пазара, тъй като не представлява окрупняване на големи участници със значителни пазарни позиции

13:01 | 11.10.10 г.
КЗК разреши на „Максима България“ да придобие магазини от веригата „Калея“

Комисията за защита на конкуренцията разреши концентрацията, която ще се осъществи чрез придобиването на пряк едноличен контрол от страна на „Максима България” ЕООД, София, върху магазини от търговска верига „Калея”, София, посредством сключването на дългосрочни договори за наем, съобщиха от комисията.

От КЗК са установили, че в резултат на оценяваната сделка ще настъпят хоризонтални ефекти на пазара на търговия на дребно с бързооборотни стоки в супермаркети, хипермаркети и дискаунтъри, както и в смесени магазини за търговия с храни и нехранителни стоки на територията на София.

Придобиването на едноличен контрол от страна на „Максима България“ върху магазини от търговската верига „Калея” не би могло да възпрепятства ефективната конкуренция на така дефинирания пазар, е крайният извод, до който са стигнали от комисията.

Анализът на пазара е установил, че търговията на дребно с бързооборотни стоки в София не се различава съществено от останалите населени места в страната. Удобната локация и гъвкавото работно време са определящи за клиентите, като комисията отчита и това, че липсва изградена трайна потребителска култура за пазаруване в определен тип магазини, водещи са ценовите колебания, в резултат на които търсенето се преориентира лесно.

Ето защо традиционните (квартални, малки, смесени магазини, павилиони и други) и модерни форми на търговия (търговски вериги) са все още участници на един и същ продуктов пазар, посочват от комисията.

Обобщените данни от получените становища на конкуренти и маркетингови агенции показват, че нивото на проникване на модерната форма на търговия заема около 30% в цялата страна, като дори и на територията на София този дял е около 40%. Поради тази причина като цяло пазарът може да се определи като нискоконцентриран.

Оценяваното в конкретния случай придобиване на контрол върху магазини от търговска верига „Калея” ще има незначителен ефект върху пазара, тъй като не представлява окрупняване на големи участници със значителни пазарни позиции, посочват от КЗК.

„Максима България“ е собственик на веригата супермаркети „Т-Market”. Дружеството отчете 15% спад на оборота до 54 млн. лева през първата половина на 2010 г. Собственик на „Максима България“ е базираната в Литва Maxima Grupe, UAB.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:38 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още