Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Броят на геймърите в света ще надмине 3 милиарда до 2023 г.

Проучване на Newzoo показва нарастващата роля на трансакциите в мобилните игри

Броят на геймърите в света ще надмине 3 милиарда до 2023 г.

Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg

Броят на геймърите по света ще надмине 3 млрд. до 2023 г., твърди компанията за пазарни проучвания Newzoo, цитирана от Venture Beat. Може да звучи налудничаво 39% от всички хора да играят игри, но Newzoo твърди, че вече има 2,69 млрд. играчи благодарение на мобилните устройства.

Демографските промени са двигателят зад тази тенденция, след като повечето младежи играят игри. Очаква се пазарът да генерира 159,3 млрд. долара през 2020 г. и да надмине 200 млрд. долара до 2023 г., посочва още компанията. Растежът ще бъде подкрепен от мобилните игри и големи хитови заглавия като Fortnite, League of Legends и Pokemon Go. По време на пандемията броят на играчите нарасна значително.

До края на тази година ще има 2,7 млрд. играчи в света, като 2,5 млрд. ще играят мобилни игри, 1,3 млрд. – игри на персонални компютри, а 800 млн. – на конзоли. (Броят е над 2,7 млрд., защото някои хора играят на няколко устройства). Благодарение на растежа на пазари в региони като Азиатско-тихоокеанския, Близкия Изток, Африка и Латинска Америка, този брой се насочва към още по-голям растеж през следващите години.

Пазарите, бележещи растеж, допринасят повече за увеличението на броя на играчите спрямо по-зрелите пазари. Нарастващото онлайн население заради подобрената интернет инфраструктура, по-достъпните смартфони и увеличаващата се средна класа са ключови двигатели на растежа. През 2019 г. например броят на играчите в Близкия Изток и Африка надмина този в Северна Америка. През 2022 г. Близкият изток и Африка ще са надминали и Европа по този показател.

Още по темата

Newzoo отбелязва, че на много от тези пазари с растеж хората започват да играят първо безплатни игри и е трудно да бъдат превърнати в потребители, които плащат. Броят на играчите се очаква да нарасне с 5,3% на годишна база през 2020 г.

Пазарът на игри продължава да се отдалечава от приходите от физически игри. Въпреки че преходът от физическа към дигитална дистрибуция определено е част от уравнението, увеличаващата се доминация на приходите от продажби в самите игри ще свие дори приходите от продажба на цели игри в следващите години.

Newzoo твърди, че приходите от покупки в приложенията – основата на модела за монетизиране на безплатните игри, имат нарастващ дял от общите приходи. Този модел е популярен при мобилните игри и тези за персонални компютри и бързо променя начина, по който се монетизират и конзолните игри.

Пазарът за премиум (платени) игри на мобилни устройства расте през абонаментните услуги, като Apple Arcade, дигиталните бордови игри и други платформи, но този растеж е минимален спрямо растежа на безплатните за игра мобилни възможности.

Всъщност 98% от приходите от мобилни игри са генерирани през трансакции в игрите.

Абонаментите пък ще донесат 13% от приходите при конзолните игри тази година.

Заедно абонаментните услуги за конзоли ще генерират 5,8 млрд. долара през 2020 г., което представлява 13 на сто от конзолния пазар и 4% от общия пазар на игри в глобален мащаб.

Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

гледано: 4665   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (15)

   1| 2    
0
 
4
 
15
mrynmryn до: Achtung
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Така е, правят се повече пари, но е в пъти по-трудно да направиш мобилна игра, която да привлече хора. Сещам се, че за айфони излизаха над 500 игри на ден. А за андроид вероятно са в пъти повече.
Размерът не е проблем, 1тб хард диск е 80лв, а ссд е 300 лв, ако искаш да се поглезиш естествено.
3
 
1
 
14
Achtung до: mrynmryn
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Дори и да си прав, повече пари се правят от мобилните игри, отколкото от ААА за конзоли или РС. С новото поколение на конзолите броят на разработчиците и цената за създаване на такива игри ще доведат до все по-малко заглавия. Вече се говори за игри които ще станат 400GB. Това ще доведе до все по малко и все по скъпи ААА заглавия за ценители като теб

https://newzoo.com/insights/articles/the-global-games-market-will-generate-152-1-billion-in-2019-as-the-u-s-overtakes-china-as-the-biggest-market/
2
 
2
 
13
khao до: фиг.1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
аз станах айти и научих английски покрай Спейс куест... имаче препоръчвам ви Европа Универсалис IV... или Крусейдър Кингс 2. Много са добри и поучителни.
3
 
7
 
12
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Аз ще си кажа "тежката" дума по темата. Струва ми се, че тоя който е писал статията (първоизточника, не преводача) игри не е играл никога. "Геймърство" и мобилни телефони е смешно да са в едно изречение. Игрите имат 3 основни неща - звук, графика, геймплей. Нека обобщя геймплея в мобилните игри - дай ни 10$ за да построиш по-бързо Х, гледай 30 реклами, за да направиш пари и от сорта. Тук идеята е да "зарибиш" играча, точно както при хазартните игри, докато не осъзнае колко *** е реално играта и че няма никаква крайна цел, а тя дори вече не е игра, а по-скоро "задължение".
А компютърните игри вече са съвсем друга бира. Макар, че и там започнаха да ги режат заради луутбоксовете", тъй като в някои държави ги забраниха и ги приравниха към хазарта. Там има стриймване, турнири и ред други глупости, които привличат аудиторията.
А иначе една полска компания CDPR, която започна с държавна субсидия. В момента е най-голямата гейминг фирма в Европа, и е най-скъпо оценяваната в Полша. Би било хубаво да напишете статия за нея, един пример, как се ползват държавни субсидии, а не бай Милко да си прави къща за гости, ама без гостите.
5
 
4
 
11
ing5rov до: zelka007
преди 2 месеца
ъхъ , доктор , колкото аз съм козар ... : )))

Още от Новини
Влиза ли суперкомпютърът в мащабните проекти на бизнеса?