Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

"Най-трудното решение", което създаде стартъп за 9 млрд. долара

Coupang е най-високо оцененият стартъп в Южна Корея

"Най-трудното решение", което създаде стартъп за 9 млрд. долара

Бом Ким. Снимка: Архив Ройтерс

Когато предприемачът Бом Ким получава съвет да направи компанията си публична, той е удовлетворен. Първичното публично предлагане може да направи него и другите акционери много богати и да му донесе признание за годините усилена работа.

Вместо това той се оказава в конфликт, пише CNBC.

Проспектът кара Ким да вземе това, което нарича “най-трудното” решение в кариерата си. След като се впуска в шестмесечен тежък период, свързан с подготовката за листването, Ким в крайна сметка се отказва от идеята за IPO. Но дори и днес, това остава моментът, с който той най-много се гордее.

Ким е основател и главен изпълнителен директор на Coupang, гигант за електронна търговия на стойност 9 млрд. долара, който е описван като южнокорейския Amazon.

Той създава компанията през 2010 г. в Сеул. Първоначално бизнесът предлага оферти в стила на Groupon, преди бързо да промени фокуса си към вдъхновен от eBay онлайн магазин.

Това му носи успех. В рамките на три години платформата успява да премине границата от 1 млрд. долара приходи от продажби и да генерира печалба за първи път, твърди Ким.

Бързият растеж води до това, че инвеститори започват да го съветват да направи компанията публична. Но по думите на Ким той не успява да се отърве от натрапчивото усещане, че нещо не е наред.

“Трябваше да сме честни със себе си и да признаем, че след като станеш публична компания, е много по-трудно, поне в краткосрочен план, да промениш посоката си”, коментира Ким.

Така уикенда, преди да се насочи към първичното публично предлагане, Ким отлага процеса. Вместо това се отправя на продължило цяла година пътешествие към трансформацията на Coupang в платформа за електронна търговия, която управлява цялото потребителско преживяване - от десктопа до вратата.

“Ако искахме да предоставим нещо, което наистина има значение за клиентите, трябва да преминем през огромна промяна”, коментира Ким. “Трябваше да променим всичките си технологии, начина, по който правехме бизнес, бизнес модела ни”, казва той.

“Мисля, че това беше най-трудното, но това е изборът, с който най-много се гордея”, посочва Ким.

Седем години по-късно това решение изглежда се е отплатило. През 2018 г. инвестиция от SoftBank в размер на 2 млрд. долара даде на Coupang оценка от 9 млрд. долара, превръщайки я в най-високо оценения стартъп в страната.

По думите на Ким днес фирмата има над 10 млрд. долара приходи от продажби, растящи с 60% на годишна база.

“Това не се случва заради нещо, което сме направили тази година. А е нещо, в което сме инвестирали”, твърди той. Ким допълва, че все още няма намерение да превърне компанията си в публична в краткосрочен план.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
5
 
1
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
брях ... минималистичен дизайн на сайта им , всичко продават , строго само на корейски . сега се зачетох ...

българия - 111х.кв.км , 7млн. население , БВП на човек - $7100
ю.корея - 100х.кв.км , 51млн. население , БВП на човек - $29800

хомогенен и платежоспособен пазар , без големи разходи за доставка ... тия там се катерят по главите си , буквално :))) ...

Още от Новини
Основателят на Spotify ще инвестира 1 млрд. евро в европейски стартъпи