Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Облачният бизнес донесе ново силно тримесечие на Microsoft

Стратегията на Сатя Надела продължава да се отплаща

Облачният бизнес донесе ново силно тримесечие на Microsoft

Снимка: Архив Ройтерс

Американският технологичен гигант Microsoft заяви, че продължаващото добро представяне на бизнеса ѝ с облачни услуги ѝ е помогнал да отчете силен ръст на печалбата за първото фискално тримесечие, пише в. Wall Street Journal.

Компанията обяви, че печалбата ѝ е достигнала 1,38 долара на акция през периода, в сравнение с 1,14 долара миналата година. Анализаторите, анкетирани от FactSet, очакваха печалбата на акция да е 1,24 долара. Приходите, от своя страна, са се увеличили с 13,6 на сто до 33,06 млрд. долара, също надскачайки прогнозите.

Приходите на Microsoft от трите ѝ основни продуктови области са надминали очакванията. Всеки от сегментите трябва да отчете по-високи продажби през текущото тримесечие, заяви главният финансов директор Ейми Хууд.

Компанията се радва на силен период на по-добри резултати, отчасти защото главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела заложи на облачните услуги – модел, в който клиентите наемат изчислителна мощ вместо да купуват собствени машини.

Приходите на Microsoft от търговския облак, който включва услугите Azure, Office 365 и други облачни услуги, са скочили с 36% до 11,6 млрд. долара.

Още по темата

Фокусът в облака помогна на Microsoft да се превърне в третата компания, която достигна оценка от 1 трлн. долара. Тя беше най-високо оценяваната компания в света преди Apple да си върне титлата по-рано този месец.

Microsoft се опитва да вземе част от пазарния дял от Amazon, която е номер едно по приходи от облачни услуги. За да засили позицията си, компанията на Надела направи няколко придобивания, за да добави към портфолиото си повече облачни предложения. Тази седмица Microsoft обяви, че купува стартъпа Mover, който ще помогне на бизнеса да мигрира данни в Office 365.

Едно от най-големите предизвикателства на Microsoft е да запази инерцията, която е набрала на пазара на облачните услуги, въпреки опасенията, че компаниите могат да забавят разходите си за информационни технологии през следващите месеци заради опасения за забавяне на световната икономика. Ръстът на приходите на Azure през миналото тримесечие спадна до 59% от 64% тримесечие по-рано.

Сегментът, наречен „интелигентен облак“, включващ продуктовата линия Azure, отчете 10,85 млрд. долара приходи, което представлява ръст от 27% на годишна база. Анализаторите очакваха 10,42 млрд. долара.

Подразделението с предложения за продуктивност и бизнес процеси, където попадат LinkedIn, Dynamics и Office 360, записа 11,07 млрд. долара приходи от продажби, или с 13% повече спрямо същото тримесечие на миналата година. Прогнозата на анализаторите беше за 10,85 млрд. долара.

По-бавно растящият сегмент на компанията, включващ Xbox, Surface и лицензите за Windows, отчете 11,13 млрд. долара и се радва на едва 4% ръст. Анализаторите очакваха 10,88 млрд. долара. Проходите от продажби на Surface са се свили с 4 на сто на годишна база. Но предлагането на новия Surface ще подкрепи приходите, посочват от компанията.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Технологиите като възможност за оптимизиране на бизнеса