Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Устойчива тенденция ли е скоростната дигитализация на бизнеса?

Въпросът е как един проект да се отличи в дигиталното море, коментира Цветелина Ненкова

Устойчива тенденция ли е скоростната дигитализация на бизнеса?

Снимка: Pixabay

От скоростна дигитализация към устойчив растеж - електронната търговия определено изживява своя момент на слава, след като помогна на много фирми да запазят дейността си в трудните месеци на ограничения. С преминаването онлайн на огромен брой бизнеси се появи въпросът дали това ще е краткотрайно явление, или миграцията на потребителите към дигитални канали за покупка ще се запази дългосрочно. Това коментира Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на българската хостинг компания "СуперХостинг.БГ", в прессъобщение на компанията.

Според нея година и половина след началото на пандемията можем да кажем, че става въпрос за устойчива тенденция в тази посока. През изминалата година 73% от интернет потребителите в ЕС са пазарували онлайн, по данни на Евростат. Този показател е най-голям при потребителите на възраст между 25 и 54 години - 79%, следвани плътно от най-младата възрастова група (16 - 24 години) - 78%. Очакванията за 2021 г. са тази тенденция да се запази и задълбочи.

Разликата между ситуацията през пролетта на 2020 г. и сега е, че ако тогава, притиснати от обстоятелствата, почти всички искаха скоростно и на моменти хаотично да дигитализират бизнеса си, то днес този процес продължава много по-организирано и подредено.

“Огромният брой нови онлайн магазини постави на дневен ред въпроса как един проект да се отличи в дигиталното море. А това премества фокуса към обслужването, налагането на марка и корпоративна идентичност, оптимизацията за търсачки, избора на подходящи хостинг параметри и редица други фактори. Днес вече не е достатъчно един бизнес да разполага с онлайн магазин, трябва да положи много повече усилия, за да изберат онлайн потребителите точно него”, казва Цветелина Ненкова.

Акцент върху качеството на обслужване

С увеличаване на броя на онлайн магазините, доброто отношение и обслужване на клиентите се оказа важна отличителна черта, която може да открои един търговец от друг. Същевременно много от новите проекти без опит във виртуалното пространство са подценили този фактор и са започнали без съответната подготовка. Това допълнително изстреля напред бизнесите, които са си написали домашното и в този аспект на своята дейност.

Интересът към отворени платформи се засилва

Нарасналата нужда от създаване на сайтове и онлайн магазини през последната година увеличи интереса към най-лесния инструмент за тази цел - отворените платформи като WordPress. Те остават един от най-лесните начини за стартиране на онлайн бизнес с ограничени ресурси.

С този тип системи се изработват както електронни магазини, така и фирмени сайтове, дигитални медии, блогове и портали.

Хостинг компаниите също фокусират все повече ресурси в този тип платформи.

Платформите от типа “софтуер като услуга” (Software as a Service - SaaS) са едни от най-използваните при създаването на онлайн магазини. Те включват всичко необходимо за стартирането на онлайн бизнес - от хостинга и домейна, през готови шаблони за сайта, до различни маркетингови инструменти.

Интересът към тях расте, по наблюдения на компанията за хостинг.

Повече възможности за разплащания

Развитието на финтех сегмента разшири възможностите за електронни плащания, а нуждата от ограничаване на физическия контакт спомогна за тяхното налагане. Секторът на електронната търговия е сред най-сериозно възползващите се от това. Сред новите инструменти се открояват т.нар. “дигитални портфейли”, които позволяват на потребителите да плащат много по-удобно, бързо и най-вече - сигурно както в онлайн среда, така и в реалния свят.

Какво предстои?

Електронните продажби вече са част от живота ни и тепърва ще стават все по-разнообразни и интересни. В опита си да се откроят, все повече онлайн магазини ще обогатяват съдържанието по своите сайтове, като в някои случаи границата между представата за магазин и медия започва да се размива.

Видео и гласовото съдържание ще продължават да указват своята тежест в процеса на покупка, а за все повече хора смартфоните ще са най-често използваното устройство за пазаруване. Друг важен тренд е стремежът към устойчив бизнес, който ще се отразява във всеки аспект от електронната търговия - от опаковането на продукти, до генерирането на по-малко хартиени документи, оптимизиране на веригите за доставка и на цели бизнес модели.

По статията работиха: автор Екип на Investor.bg , редактор Надежда Бочева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Spotify привлече повече абонати от очакваното през третото тримесечие