Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Apple стана най-високо оценената марка в света

Стратегията за диверсификация на компанията вече се отплаща

Apple стана най-високо оценената марка в света

Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Apple изпревари Amazon и Google и получи титлата на най-високо оценена марка в света за първи път от 2016 г. насам. Това сочи най-новият доклад на Brand Finance, според който Apple е постигнала този успех благодарение на стратегията си за диверсификация, която ѝ донесе впечатляващите 87% увеличение на стойността на бранда до 263,4 млрд. долара. Така Apple оглави класацията Brand Finance Global 500.  

Под ръководството на Тим Кук Apple започна да се фокусира върху развиването на стратегия за растеж отвъд iPhone, който през 2020 г. съставляваше само половината от приходите ѝ от продажби, спрямо две трети през 2015 г. Политиката за диверсификация помогна на бранда да се насочи към пазара на абонаментни услуги и вече има редица предложения като App Store, iCloud, Apple Podcasts, Apple Music, Apple TV и Apple Arcade.

Въпреки че отстъпи челната позиция в класацията и остана на второ място, Amazon все пак успя да запише 15% повишение на стойността на марката си до 254,2 млрд. долара. Ритейл гигантът е един от малкото брандове, които печелят значително от пандемията и безпрецедентното търсене на онлайн продажби.

Още по темата

В година, белязана от блокади по целия свят, а работата от вкъщи се превърна в нещо нормално, хората започнаха да разчитат много повече на дигитални комуникации, онлайн търговия и онлайн развлечения, а от това спечелиха преди всичко технологичните компании.

Технологичният сектор остава най-високо оцененият в Brand Finance Global 500, с цели 47 марки в списъка и комбинирана стойност от 998,9 млрд. долара. Те отговарят за 14% от общата стойност на марките в класацията.

Подкрепена от засиленото търсене на доставки по домовете и на сигурни пътувания по време на пандемията, Uber записа 34% скок на стойността на марката до 20,5 млрд. долара, благодарение на което попадна в топ 100 – на 82 място. По същия начин Meituan, най-големият китайски доставчик на онлайн услуги по заявка, се радва на 62% ръст до 7,2 млрд. долара – едно от най-големите повишения в класацията. Компанията се изкачи от 265 място до 216.

Софтуерни доставчици като Microsoft (20% ръст до 140,4 млрд. долара), SAP (9% нагоре до 18 млрд. долара), Salesforce (29% повишение до 13,2 млрд. долара), Adobe (25% скок до 11,7 млрд. долара), както и новоприсъединилата се Servicenow (39% нагоре до 4,3 млрд. долара) бяха подкрепени от преминаването на бизнеса онлайн и факта, че офисите отстъпиха място на дома в по-голямата част на годината.

Докато новите технологии дърпат нагоре стойността на марките в различни индустрии, Tesla изпревари другите автомобилни производители и записа 158% ръст на стойността.

Брандовете за онлайн търговия спечелиха от новото нормално. Марката Alibaba.com удвои стойността си, а Walmart успя да се изкачи до шеста позиция в класацията.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Пандемията подсили тенденцията към здравословно хранене