Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Българска шевица се появи по бутилките на Coca-Cola

Американският производител на напитки създаде лимитирана колекция, посветена на шест етнографски региона в България

Българска шевица се появи по бутилките на Coca-Cola

Снимка: компанията

За първи път в света Coca-Cola представи лимитирана колекция от шест дизайнерски бутилки, посветена на неповторимото разнообразие от везбени орнаменти и композиции от различни краища на България. Емблематичната стъклена бутилка на компанията ще бъде облечена в мотиви от шевиците на шестте български етнографски области – Пиринска, Тракийска, Родопска, Шопска, Добруджанска и Северняшка за ограничен период от време и само в партньорски заведения из страната. 

Още по темата

Кампанията „Събери вдъхновение от България“ беше представена от едни от най-успешните формации за народни танци у нас - ансамбъл Чинари, които показаха бутилките, облечени в традиционни носии, носещи духа и символиката на всеки един от етнографските региони на България. Кампанията има за цел да даде нов живот на българската шевица по ексклузивен и нетрадиционен начин, срещайки своята дългогодишна история и модерен привкус с народното богатство на везбните мотиви.

България не за първи път е страната, доказала се като новатор в историята на бранда. Именно у нас се допуска името на легендарната марка да бъде изписано на различен от латиница език. Логото на кирилица постига нечуван успех в световен план и полага началото на нова ера в развитието на бранда в различните региони на света.

Новата лимитирана серия бутилки има своята колекционерска стойност и историческо значение за Coca-Cola в България, защото обединява в едно няколко емблематични елемента – иконичната  стъклена бутилка, датираща от 1915 г., ексклузивния надпис на кирилица с история от 1965 г. и отличителните за 6 български региона шевици.

Специален консултант по проекта е доц. Ана Лулева от Института по етнология и фолклористика с етнографски музей към БАН, която е част от екипа, селектирал везбените елементи за сътворяването на уникалните бутилки. Във всеки дизайн са включени ключови елементи от всеки регион, а червеният цвят е преобладаващ, не само защото е цветът на Coca-Cola, според вярванията на българите това е цветът на живота и силата. 

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Коментари (6)

0
 
4
 
6
mrynmryn до: Zdravko
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Да сключат договор с "Флирт" и в студентски ще закърпят бюджета за цяла Източна Европа.

Просто хората предпочитат да пият вече други неща, къде полезни, къде не, но не и безалкохолни от сорта на кола/пепси.
1
 
1
 
5
majnata до: Ajax4o
преди 2 месеца
Е тя Кока Колата е за такива като тебе предназначена ...имаш ли идея какво пиеш ?
0
 
4
 
4
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Най ще увеличат продажбите тук ако вкарат и алкохол в напитката ;)
0
 
7
 
3
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Coca Cola отчитат спад от приходите си от основния бизнес с тази напитка в глобален мащаб, за това се опитват да правят локални кампании, за да вдигнат продажбите чрез такъв тип обвързване с местни "символи и емоции". Нищо чудно след време да станат още по-големи "БГ патриоти" :)
1
 
7
 
2
Ajax4o до: majnata
преди 2 месеца
На мен пък ми харесва...

Още от Новини
Графика на деня: Най-добрите видео игри за 2017 г.