Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Глобалните рискове накараха и производителя на Johnnie Walker да свие прогнозите

Британската компания Diageo очаква ръстът на продажбите в годината до юни да е в долния край на диапазона 4-6%

Глобалните рискове накараха и производителя на Johnnie Walker да свие прогнозите

Снимка: Nicky Loh/Bloomberg

Най-големият производител на алкохолни напитки в света – британската Diageo, понижи прогнозите си за ръст на приходитев си на фона на отслабено представяне на някои от ключовите си пазари, в това число и Индия, заради търговското напрежение и разпространението на коронавируса.

Ръстът на продажбите по всяка вероятност ще е в долния край на целевия диапазон от 4-6% в годината до юни, заявиха от компанията в четвъртък. Преди това прогнозите бяха за стойност в средата на диапазона. Продажбите на производителя са се увеличили с 4,2% на коригирана основа през шестте месеца до декември, което отговаря на очакванията на анализаторите, посочва Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на Diageo Айвън Мезенес заяви в изявление, че производителят е изправен пред нарастваща волатилност и несигурност в глобалната търговия, като предупреди, че компанията не е „имунизирана“ от промени в политиките си. Още през септември производителят предупреди инвеститорите си, че търговското напрежение може да повлияе на възможностите за положителен старт на финансовата година.

Още по темата

Продажби на на дребно при пътувания отбелязват 18-процентен спад заради нарастващото напрежение и затрудените условия за търговия в Близкия изток, както и заради намаления трафик към градове като Хонконг. Растежът се забавя и в Индия на фона на отслабващата икономика на страната. Икономическите и политически трусове в държави като Мексико, Перу и Чили също засегнаха бизнеса на Diageo в Латинска Америка.

Компанията се затруднява с това да прогнозира кога може да се наблюдава подобряване на икономическите условия на пазари като индийския, коментира главният финансов директор Катрин Микелс. Според нея също така е и прекалено рано да се каже какво отражение ще има епидемията от коронавирус в Китай, където Diageo притежава марката Shui Jing Fang aijiu и има фирмени магазини на Johnnie Walker. През изминалата година продажбите на този пазар са отбелязали ръст от 24%.

Микелс допълни, че Diageo е прекратила пътуванията на своя персонал до Китай, а гарантирането на безопасността на служителите в страната е неин основен приоритет. Пазарът в континентален Китай отговаря за 4% от общите приходи на компанията.

Минути след 14 ч. българско време цената на акциите на компанията, търгувани в Лондон, поевтиняват с над 2%, след като записаха понижение от около 9% през последните шест месеца.

Според Микелс компанията успява да се възползва от географското си и продуктово разнообразие. Британското подразделение се представя добра на фона на притесненията около Brexit. Северноамериканският бизнес – който отговаря за една трета от продажбите, отчита ръст на приходите от 6% благодарение на „твърдия“ алкохол.

По статията работиха: Елена Илиева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Пътят на дървесината до електрическа китара