IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Игралните оператори в Япония виждат в казината нова възможност за експанзия

За пачинко операторите промяната в закона би означавала легален бизнес и нови партньори

17:49 | 13.07.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

В продължение на десетилетия милиони японски офис служители, домакини и пенсионери прекарват дълги нощи навън в задимени заведения. Те ходят да играят пачинко - игра, наподобяваща пинбол, която се играе на специални машини. Пачинко обаче заобикаля националната забрана за хазарта, превръщайки се в индустрия, която събира залози от 19 трлн. йени (187 млрд. долара) годишно. Сумата е по-висока от цялата икономика на Нова Зеландия.

Сега пачинко компаниите настояват за създаването на казина, а това желание е мотивирано от факта, че индустрията се сви с 60 на сто от средата на 90-те години досега, както и от несигурния правен статут, който им пречи да се регистрират в Япония.

“Пачинко компаниите усещат кризата, в която ще попаднат, ако не направят нещо“, твърди Диаго Фукунага, старши анализатор в Advanced Research Japan. По думите му казината ще бъдат „голям нов пазар“ за този тип фирми.

Олимпиадата през 2020 г., която ще се проведе в Токио, обещава да привлече милиони чуждестранни туристи. Ето защо японските депутати представиха през декември законопроект за легализирането на казина в третата най-голяма икономика в света.

Миналия месец премиерът Шиндзо Абе заяви, че управляващата партия иска законопроектът да мине през есента. Ако бъде одобрен, японската казино индустрия може да достигне 40 млрд. долара до 2025 г., сочат дани на CLSA. Това ще я направи страната втория по големина пазар в Азия след Макао, пише Bloomberg.

Докато пачинко все още привлича играчите, салонните оператори и създателите на машините за пачинко като Dynam Japan Holdings и Sega Sammy Holdings са принудени да приемат промяната, която заплашва дългогодишната им доминация на пазара на игри в Япония. Индустрията търси нещо, което да ѝ даде повече легитимност в страната и по-голяма възможност за експанзия в чужбина.

Големите световни казино компании като MGM Resorts International и Wynn Resorts ухажват потенциалните си местни партньори, за да им помогнат да пробият на пазара. Пачико компаниите твърдят, че дълбоките им корени в игралната индустрия в Япония прави от тях идеални сътрудници.

Konami Corp., чиито продукти включват пачинко машини и видео игри, вече прави слот машини и други игрални съоръжения за Las Vegas Sands и MGM в Лас Вегас и за други чужди пазари.

Японските казина ще бъдат повратна точка за компанията, заяви през май главният изпълнителен директор на игралното подразделение на Konami Сатоши Сакамото.

Салонните пачинко оператори като Dynam, Maruhan и Park Holdings също ще се възползват от бума на казината. Dynam, вторият най-голям оператор в Япония, може да продаде допълнителни акции, за да финансира влизането си на пазара на казина, разкри председателят ѝ Йои Сато. Maruhan, най-големият пачинко оператор я Япония, също проявява интерес към идеята да управлява казина, посочват източници, запознати с плановете на компанията.

В цялата страна има около 11 000 салона, в които може да се играе пачинко. Играчите често седят с часове, плащайки по 4 йени за всяка метална топка, която използват в играта.

Японският закон забранява всички видове хазарт с изключение на държавно управляваните възможности като състезанията с коне или с лодки. Пачинко обаче се намира в сивата зона, тъй като операторите разчитат на трети лица (магазини) да обменят наградите в пари в брой.

Националната полицейска агенция, която наблюдава пачинко индустрията, описва системата като „не точно законна“, но не изразява подкрепа за нея.
Репутацията на играта също е свързана с доста притеснения, тъй като има много хора, които са зависими от хазарта. Най-малко седем деца са починали от 2006 г. Насам, след като родителите им ги оставят без надзор, за да играят.

Затова още през 1996 г. индустрията доброволно премахна машините, които даваха високи печалби, а регулаторите затегнаха правилата за ограничаването на джакпота в някои машини през 2004 г.

Промяната отбелязва края на седем десетилетия на растеж на пачинко, която през 1995 г. Отбеляза връх от 31 трлн. йени според Japan Productivity Center.

“Ние трябва да променим средата, за която мнозина мислят, че е мръсна, опушена и шумна“, твърди Мотоюки Накаджима, изпълнителен управляващ директор на Pachinko Chain Store Association. “С казината това ще може да се промени“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:23 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още