IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Победата на Байдън може да спаси пазара на шампанско

Само за ден жителите на Вашингтон са купили повече бутилки шампанско, отколкото за новогодишните празници през последните две години

14:29 | 10.11.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Erin Scott/Bloomberg</em></p>

Снимка: Erin Scott/Bloomberg

Собствениците на магазини за алкохолни напитки във Вашингтон обявиха, че поддръжниците на новоизбрания президент Джо Байдън са закупили повече бутилки шампанско в събота, отколкото за новогодишните празници през последните две години, взети заедно, пише Newsweek. 

Магазинът за храни и напитки Rodmans в центъра на Вашингтон е само едно от местата за продажба на спиртни напитки, където собствениците казват, че са продали повече бутилки шампанско през последните 12 часа, отколкото за празниците тази и миналата година.

Снимки и видеоклипове от столицата показват радостни хора, честващи победата на Байдън на изборите над президента Доналд Тръмп. Кореспондентът на "Fox news" близо до Белия дом заяви, че тържествата миришат на марихуана, а пръсканията с бутилки шампанско продължават часове след обявяването на победата на Байдън. 

Като цяло победата на демократичния кандидат може да е доста добра новина за производителите на газираната алкохолна напитка, която тази година се сблъска с безпрецедентен спад в търсенето. 

Тъй като почти всички събирания през следващите два месеца в големи части на Европа бяха отменени, а баровете и ресторантите бяха затворени, не би трябвало да бъде изненадващо, че продажбите на алкохол ще бъдат сериозно засегнати. Но шампанското изглежда ще понесе най-големия удар.  

Пенливото вино, конкретно на френския пазар, който формира почти 50% от продажбите на шампанско по обем, регистрира 70% спад в продажбите в магазините и супермаркетите през последните две седмици, показват данни на thedrinksbusiness.com. 

Въпреки че не се дават каквито и да е прогнози за това до каква степен може да се свие пазарът на шампанско, кризата с коронавируса предполага, че въздействието ще бъде голямо. Глобалната финансова криза доведе до спад на общите доставки на шампанско от пика през 2007 г. от почти 340 милиона бутилки до 293 милиона бутилки до края на 2009 г. - спад от почти 50 милиона само за 2 години.

Ако подобен спад се наблюдава при шампанското поради COVID-19, като се има предвид, че доставките за 2019 г. възлизат на 297,6 милиона бутилки, би могло да предположим, че световният пазар ще се свие до 250 милиона продадени бутилки през тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:42 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още