Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Honda се отказва от ренегатската си стратегия, търси съюзи за електрификацията

За Honda ще бъде изключително рисковано да извърши прехода сама, признава ръководителят на концерна Тошихиро Мибе

Honda се отказва от ренегатската си стратегия, търси съюзи за електрификацията

Главният изпълнителен директор на Honda Тошихиро Мибе. Снимка: Bloomberg L.P.

Вторият по големина японски автомобилен концерн Honda Motor Co. отдавна избягва големите стратегически съюзи, предпочитайки да върви сам напред, дори когато много от конкурентите в автомобилостроенето се обединяват, за да подобрят икономиите от мащаба. Това обаче вероятно ще се промени, докато Honda осъществява своя агресивен преход към електромобили.

„За Honda ще бъде изключително рисковано да извърши прехода сама“, заяви главният изпълнителен директор на концерна Тошихиро Мибе в интервю за Bloomberg. „Има логика в това да създаваме съюзи, масово производство и да съкратим разходите, за да направим бизнеса си устойчив“, добавя той. 

Като най-големият производител на двигатели в света Honda е силно изложена на рискове, породени от глобалното пренасочване от двигатели с вътрешно горене към електрически и водородни коли. За да се позиционира по-добре в прехода, концернът сключи сделка с американския автомобилен производител N 1 General Motors.

Още по темата

Процъфтяващото партньорство с GM е част от тенденцията сред автомобилните производители да се обединяват, за да споделят тежестта от разработката и налагането на скъпи нови технологии на пазара. Други подобни примери включват свързването на Volkswagen AG с Ford Motor Co. относно електромобилите и автономното шофиране; сливането между PSA Group и Fiat Chrysler, които образуваха Stellantis NV; и алиансът между Renault SA, Nissan Motor Co. и Mitsubishi Motors Corp.

Спред Мибе компанията е отворена за работа с други концерни от индустрията, когато става въпрос за разработване на софтуер, използван в електромобилите.

„Дори да произвеждаме електрически автомобили, ще бъде изключително трудно за Honda да разработи сама софтуера“, признава Мибе, който ръководи научноизследователската и развойна дейност в компанията преди да поеме поста на главен изпълнителен директор през април. "Honda няма да се поколебае да сформира съюзи с компании, които са силни в своята област, ако това създава незабавно стойност“, изтъква той.

През април Honda стана първият японски автомобилен производител, който публично заяви, че ще спре да продава автомобили, задвижвани с бензин, като си постави за цел да ги премахне изцяло до 2040 г. Като се има предвид, че делът на електромобилите в Япония е едва 1%, съществува голям потенциал за растеж, като очакванията са за силно покачване на глобалните продажби през следващите няколко години.

Още през 2018 г. Honda започна преговори със звеното на Alphabet Inc. Waymo за автономни превозни средства за разработване на самоуправляващи се коли, но тези дискусии се сринаха по въпроси, свързани с достъпа до технологиите и балансирането в отношенията. Вместо това Honda инвестира в Cruise LLC на General Motors.

Освен че си сътрудничи с GM в области, включително водородни горивни клетки, Honda се развива независимо в други посоки, особено в сравнение с други японски производители на автомобили. Това се променя при Мибе, въпреки че той не разкрива имена на компаниите, с които Honda може да създаде нови партньорства.

„Вярвам в създаването на нова стойност, като станем партньори с компании извън автомобилния сектор“, посочва Мибе.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Rivian води начални преговори за завод във Великобритания