Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Mazda запазва годишната си прогноза въпреки тримесечната загуба

Докато операциите на концерна в САЩ за първото полугодие отчитат загуба от 1,1 млрд. йени, бизнесът му в Европа регистрира оперативна печалба от 2,8 млрд. йени

Mazda запазва годишната си прогноза въпреки тримесечната загуба

Снимка: Natan Dvir/Bloomberg

Японският автомобилен концерн Mazda Motor отчете загуба за второто тримесечие на фискалната година, приключваща в края на март 2021 г., тъй като пандемията от COVID-19 продължава да притиска продажбите му в глобален мащаб, съобщава Automotive News Europe.

Mazda отчита оперативна загуба от 7,6 млрд. йени (72 млн. долара) през тримесечието, приключило на 30 септември, в сравнение с оперативната печалба от 18,8 млрд. йени (178 млн. долара), регистрирана година по-рано.

Нетната загуба на концерна се изчислява на 26,3 млрд. йени (249,1 млн. долара) спрямо нетната печалба в размер на 11,4 млрд. йени (108 млн. долара) за периода преди година.

Приходите на Mazda се свиват с 14% до 739,1 млрд. йени (7 млрд. долара) за разглеждания период. Продажбите ѝ на дребно в глобален план се понижават с 12% до 334 000 автомобила, докато обемът на едро спада с 18% до 255 000 превозни средства. 

Още по темата

Главният изпълнителен директор на производителя Акира Марумото заяви, че пандемията е принудила компанията да отложи целите си в средносрочek бизнес план с една година. Сега Mazda очаква да отчете годишни глобални продажби от 1,8 милиона автомобила и марж на оперативната печалба от 5% през фискалната година, приключваща на 31 март 2026 г.

Печалбата на Mazda е изтрита от острия спад в доставките на едро, както и заради спада на производствените мощности и доставките на автомобили Mazda, продавани от други марки по споразуменията за продажба на продукти от производители на оригинално оборудване от трети страни (OEM).

Въпреки това Mazda запазва прогнозата си за печалбата непроменена за текущата фискална година.

По-рано концернът предупреди, че ще реализира оперативна годишна загуба в размер на 40 млрд. йени (378,8 млн. долара). Mazda също така прогнозира годишна нетна загуба от 90 млрд. йени (852,3 милиона долара).

Японският производител очаква спад на доставките на едро за цялата година до 1 млн. превозни средства.

Позовавайки се обаче на постепенното възстановяване на глобалния автомобилен пазар, Mazda повиши целта си за продажбите на дребно с 5000 броя за Северна Америка. Сега компанията очаква да продаде в региона 388 хил. автомобила през настоящата фискална година спрямо 397-те хиляди превозни средства за миналата година.

Очаква се глобалните продажби да се свият с 8,5 на сто до 1,3 млн. броя.

Mazda отчете 6,9-процентно увеличение на продажбите в САЩ през второто тримесечие до 74 411 автомобила. Пазарният дял на концерна там нараства до 1,9 на сто спрямо 1,6% през предходната година.

В Европа производителят отчита спад от 41% при доставките на едро, които се свиват до 43 хил. превозни средства. При доставките на дребно Mazda също регистрира спад от 22% до 54 хил. броя.

И докато операциите на компанията в САЩ за първото полугодие отчитат загуба в размер на 1,1 млрд. йени (10,4 млн. долара), бизнесът ѝ в Европа регистрира оперативна печалба за същия период в размер на 2,8 млрд. йени (26,5 млн. долара).

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
General Motors отново се сблъсква с проблем с горящи батерии