Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Mitsubishi успява да пребори пандемията и дефицита на чипове с тримесечна печалба

Силните продажби на преработения кросоувър Outlander на пазара в САЩ подкрепят силното представяне на японския автопроизводител

Mitsubishi успява да пребори пандемията и дефицита на чипове с тримесечна печалба

Снимка: Bloomberg L.P.

Японският автомобилен концерн Mitsubishi Motors се завръща към рентабилност през последното тримесечие и повиши целогодишните си насоки на фона на по-добрите перспективи за продажбите, тъй като бизнесът се засилва в САЩ, съобщава Automotive News Europe.

Преработеният кросоувър Outlander стои в основата на скока на продажбите в САЩ, докато глобалният недостиг на микрочипове оказва положителен страничен ефект от ограничаване на производството, помагайки на Mitsubishi да поразтовари своите запаси.

В резултат на това концернът успява да привлече нови клиенти с по-високи доходи със своя Outlander, като същевременно повишава рентабилността, посочва финансовият директор Коджи Икея. 

Още по темата

През първото тримесечие на фискалната година на Mitsubishi, приключило на 30 юни, компанията отчита оперативна печалба от 10,6 млрд. йени (95,9 млн. долара), загърбвайки загубата от 53,3 млрд. йени (482,1 млн. долара) преди това.

Mitsubishi също отчита нетна печалба от 6,1 млрд. йени (55,2 млн. долара), в сравнение с нетната загуба от 176,2 млрд. йени (1,59 млрд. долара) през същото тримесечие на предходната година.

Глобалните продажби на концерна нарастват с 65% до 230 000 автомобила, водени от силното търсене в Северна Америка и Югоизточна Азия, както и от почти двойни ръстове в Австралия и Нова Зеландия.

Приходите на Mitsubishi нарастват с 88 на сто до 431,9 млрд. йени (3,91 млрд. долара).

Облекчаване на кризата

Поради продължителния недостиг на полупроводници Mitsubishi очакваше да изтрие 80 000 превозни средства от своето производство през текущата фискална година, която започна на 31 март. На фона на кризата глобалните запаси на автомобили се свиват до 290 хил. броя през юни от 490 хил. през март 2020 г.

Редица анализатори и концерни все пак очакват кризата да бъде облекчена през есента, което ще позволи на Mitsubishi да компенсира около половината от недостига. Поради тази причина компанията сега прогнозира дефицитът на чипове да изтрие до 40 хил. автомобила от производството ѝ в глобален план.

По-ниските нива на запасите позволиха на концерна да повиши своята рентабилност, изменяйки разходите за реклама и размера на стимулите, след като пусна на пазара през април Outlander.

Само през първото фискално тримесечие на компанията продажбите на кросоувъра в САЩ достигат 6 954 броя спрямо 3020 броя година преди това. Новата преработена версия помага на Mitsubishi да привлече по-богати клиенти, смята Йоичиро Ятабе, който отговаря за продажбите в концерна.

Продажбите на Mitsubishi в САЩ се увеличават като цяло със 106,2% до 25 146 броя през тримесечието.

Регионални резултати

Северноамериканският бизнес на Mitsubishi успя да постигне оперативна печалба от 2,4 млрд. йени (21,7 млн. долара), заличавайки  загубата от 11,2 млрд. йени (101,3 млн. долара) година по-рано. Продажбите в Европа в същото време нарастват с 20% до 36 хил. броя.

„Ефектът от структурната реформа и ограничаването на стимулите, базирани на затягането на запасите поради недостига на полупроводници, доведоха до подобряване на рентабилността“, изтъква Икея. „Занапред ще работим за увеличаване на ефекта от новите продукти като новия Outlander“, добавя той.

Резултатите са подкрепени от програмата за структурна реформа на Mitsubishi - стремеж за възстановяване на рентабилността чрез намаляване на разходите. Компанията искаше да намали общите постоянни разходи с 20 на сто за период от две години, но постигна целта в рамките само на една. Нарастването на дигиталния маркетинг в региони като САЩ помага на Mitsubishi да компенсира напълно разходите. Като цяло структурните реформи добавят 10,7 млрд. йени (96,8 млн. долара) към тримесечната оперативна печалба на Mitsubishi.

Според Икея компанията отчита добър напредък по отношение на целта си да увеличи дела на електромобилите от глобалните си продажби до 50% през 2030 г. Тя вече представи компактния плъгин хибриден кросоувър Eclipse Cross, на 31 март.

Сега Mitsubishi  очаква да се възстанови от голяма оперативна загуба през предходната фискална година до оперативна печалба от 40 млрд. йени (361,8 млн. долара) за текущата фискална година, приключваща на 31 март 2022 г.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
България е с най-високи въглеродни емисии от нови леки коли в ЕС за 2020 г.