Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Шефът на Fiat: Тръмп променя правилата на играта в автомобилната индустрия

Според Серджо Маркионе изявленията на Тръмо по свободната търговия са "голям проблем"

Шефът на Fiat: Тръмп променя правилата на играта в автомобилната индустрия

Снимка: архив Ройтерс

Критичната позиция към свободната търговия на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп може да повлияе върху бизнеса на Fiat Chrysler в Северна Америка, заяви главният изпълнителен директор на италианския производител на автомобили Серджо Маркионе.

Победата на Тръмп „определено променя правилата на играта, основно защото смятам, че има някои условия в САЩ, които все още не са разписани“, каза Маркиони по телевизия Bloomberg в завода на Alfa Romeo в Касино, Италия. Изявленията на Тръмп по търговията са „голям проблем“ заради влиянието на Северноамериканското споразумение за свободна търговия (NAFTA) върху дейността на Fiat в САЩ, Мексико и Канада.

Тръмп често критикува NAFTA по време на кампанията си, описвайки го като най-лошата сделка в историята и обвинявайки го за загубата на работни места в САЩ. Новоизбраният президент открои Ford Motor като производител, който прави автомобилите си в Мексико и призова за налагането на мито от 35% върху продукти, произведени от компании, които са изместили производството си от САЩ в други страни. От 2010 г. насам девет глобални производители на автомобили, включително General Motors Co., Ford и Fiat, са обявили инвестиции в Мексико за над 24 млрд. долара.

Fiat, който генерира по-големия дял от печалбата си с продажби в Северна Америка, е сглобил около 17% от превозните си средства за този регион в Мексико през първите десет месеца от годината, сочи Кевин Тайнан, старши анализатор на Bloomberg Industry. Почти всички от тези автомобили са били продадени в САЩ и Канада.

Компанията ще понесе тежки разходи, ако администрацията на Тръмп успее да наложи 35-процентово мито върху превозните средства и части, внесени в САЩ“, каза тайнан.

Макионе предупреди през юни, че победа на Тръмп може да засегне опциите за производство в Северна Америка на автомобилната компания в зависимост от отношението му към NAFTA и подкрепата му за протекционистките възгледи. Главният изпълнителен директор на Fiat заяви, че не е разговарял с Тръмп, но че ще работи с новата администрация.

По статията работи: Виктория Тошкова
Още по темата: Новини

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

2
 
3
 
2
преди 2 години
Стана мнооого яко!
От едната страна шевролет, от другата Тръмп.
ВСИЧКИ, ПОВТАРЯМ ВСИЧКИ ,АВТОМОБИЛНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ РАЗЛИЧНИ ОТ АМЕРИКАНСКИТЕ ШЕ ТЪРПЯТ ЗАГУБИ, МИТА И ГЛОБИ ДОКАТО СЕ ИЗНЕСЪТ ОТ ПАЗАРА. Тръмп го иска само за себе си. Германците - най-наивни и губещи.
5
 
7
 
1
преди 2 години
разбрали са автомобилистете, че в щатите без друго работят предимно латиносите. местната черна биомаса чака на помощи, белото е или ред нек или иска да е борсов спекулант или чиновник...велика страна )))

Още от Новини
Плевнелиев: Докато Volkswagen не подпише с Турция, сме в играта