Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Volkswagen се вдъхновява от клиентската стратегия на Tesla

Германската марка назначава ветерана Маркус Клайман като ръководител на новото звено, което ще се занимава с потребностите на клиентите

Volkswagen се вдъхновява от клиентската стратегия на Tesla

Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

Германската автомобилна марка Volkswagen засилва амбицията си да бъде възприемана като доставчик на мобилност, който може да се конкурира с индустриални титани като Tesla и Uber, съобщава Automotive News Europe.

Брандът, собственост на най-големия производител на автомобили в Европа по пазарен дял Volkswagen Group, е създал ново бизнес звено, което ще се занимава с потребностите на клиентите, докато цифровизацията продължава да си проправя път в автомобилната индустрия.

„В резултат на нарастващата дигитализация при автомобилите се създават нови варианти на интерфейс за нашите клиенти във и извън техните превозни средства“, казва главеният изпълнителен директор на марката VW Ралф Брандщетер. „Сега повече от всякога интегрираното изживяване на клиентите и бързото изпълнение на техните изискванията се превръщат в ключов диференциращ фактор“, добавя той.

Ветеранът в компанията Маркус Клайман ще ръководи звеното. 

Още по темата

VW заяви, че целта е да се предложи „най-доброто в класа“ изживяване на клиентите при всеки контакт с марката.

Клайман е помолен да разработи по-интуитивна система за потребителски интерфейс с възможност за предвиждане на променящите се предпочитания. Това включва области като инструменти за онлайн конфигуратор; опит в дилърството; зареждане на електрическо превозно средство в домашни условия, на работа и в движение, както и софтуерна актуализация.

Говорител на VW заяви, че изискванията на клиентите и обратната връзка ще попаднат в центъра на фокуса при разработването на превозни средства и услуги през целия им жизнен цикъл.

Преди това Клайман отговаряше за разработването на средните и големи автомобили с марка VW. Той заема и ръководни позиции в региони като Китай и Южна Америка. Клайман е отговорен и за създаването на специфични за пазара продукти, съобразени с изискванията на клиентите от различните региони.

По този начин, чрез Клайман, VW ще отговори на Tesla относно работата с клиентите и намирането на най-популярните потребителски решения.

„В момента създаваме екипите, за да обединим силите си във всички наши бизнес звена и да създадем процеси и мерки, които гарантират включването на обратна връзка с клиентите за нашите продукти и услуги“, изтъква говорител на VW.

Стандарт „Tesla“

Според Jefferies назначаването на Клайман отразява стремежа на германската марка да се превърне в компания за мобилност, а не просто в производител на автомобили.

„Докато влизаме в мрежата, за да търсим автомобили, автомобилните производители научават повече за нас, а ролята на Клайман е да насочи тази трансформация към свързан продукт, където автомобилостроителят да предлага периферни услуги“, изтъкват от Jefferies.

Фокусът върху обратната връзка с клиентите и възможността за бързо внедряване на промените, базирани на тази обратна връзка, могат да осигурят спестявания на автомобилните производители, докато трупат данни.

Според Jefferies именно Tesla определя стандарта за скоростта, с която концерните могат да отговорят на изискванията на потребителите и да предложат повече услуги.

„Ето как Tesla разтърси индустрията и Volkswagen сега се опитва да постигне същото“, добавят от Jefferies.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Пълна газ към дигитална трансформация