Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Volkswagen се връща от лятна ваканция със съкратено производство заради чиповете

Заводът на концерна във Волфсбург, в който работят около 60 000 души, ще започне отново дейност само с една смяна през следващата седмица

Volkswagen се връща от лятна ваканция със съкратено производство заради чиповете

Снимка: Bloomberg L.P.

Заводите на германската автомобилна компания Volkswagen AG са готови да рестартират своите операции след обичайната лятна почивка, докато индустрията остава заклещена в хватката на глобалния недостиг на чипове, който наскоро засегна и традиционно добре запасяващия се японски концерн Toyota Motor Corp., съобщава Bloomberg. 

Още по темата

Заводът на Volkswagen във Волфсбург, най-голямото подобно съоръжение в света, в който работят около 60 000 души, ще започне отново дейност само с една смяна през следващата седмица, съобщи най-големият автомобилен производител в Европа.

Audi, една от водещите марки в портфолиото на групата, ще удължи лятната почивка на своите работници с една седмица в своите две фабрики в Германия, тъй като предлагането на полупроводници остава „нестабилно“.

Последните предупреждения на автопроизводителите относно предстоящите няколко месеца се оказват в синхрон с глобалната ситуация с разпространението на коронавируса. Редица страни в Югоизточна Азия наложиха нови ограничения заради местните огнища на делта варианта на заразата, който е значително по-заразен от предишните щамове.

През миналия месец Volkswagen предупреди за „силно ограничено“ производство през третото тримесечие, докато BMW AG също прогнозира продължаващата несигурност при доставките на компоненти.

В четвъртък Toyota заяви, че ще преустанови производството в 14 завода в Япония за различен период от време през следващия месец, обяснявайки решението си с проблемите при доставките на чипове. Въздействието от тези мерки ще се усети най-съществено през септември, като Toyota намали своя производствен месечен план с 40 на сто.

Въпреки че много от автомобилните концерни бяха принудени да понижат своите перспективи за продажбите, по-високите цени на автомобилите и фокусът върху превозните средства с по-висок марж компенсират щетите от недостига на чипове.

Според проучване на Susquehanna Financial Group, времето, необходимо на компаниите да получат поръчаните чипове, се е удължило до повече от 20 седмици, което показва, че недостигът се задълбочава.

В четвъртък трима сенатори от САЩ се обърнаха с молба към правителството на Тайван да подкрепи американската автомобилна индустрия по отношение на доставките на полупроводници, тъй като ситуацията с нарушеното производство се влошава.

Сенаторите Гари Питърс и Деби Стабеноу от Мичиган и Шерод Браун от Охайо изпратиха писмо до специалния пратеник на Тайван в САЩ Сяо Би-ким, изразявайки загриженост, че недостигът на полупроводници все още вреди на автомобилната индустрия, въпреки че търсенето на автомобили се увеличава.

Сенаторите са научили, че недостигът може да продължи до 2022 г. и молят тайванското правителство да предприеме допълнителни мерки за увеличаване на производството. Те също така посочват, че подкрепят усилията на президента Джо Байдън да изпрати ваксини за Тайван.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Renault може да се сблъска с по-големи производствени загуби от очакваното