IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

И най-желаните работодатели за 2022 г. са…

За пореден път начело на класацията Employer of Choice застава технологична компания, но лидерът е изненадващ

09:47 | 24.06.22 г. 13
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;<a href="https://unsplash.com/@jasongoodman_youxventures?utm_source=unsplash&amp;utm_medium=referral&amp;utm_content=creditCopyText">Jason Goodman</a>&nbsp;on&nbsp;<a href="https://unsplash.com/s/photos/working?utm_source=unsplash&amp;utm_medium=referral&amp;utm_content=creditCopyText">Unsplash</a></em></p>

Снимка: Jason Goodman on Unsplash

Изненада на върха на традиционното ежегодно независимо проучване Employer of Choice, което за четвърта поредна година класира български работодатели според имиджа им пред желаещите да работят за тях. За първи път начело е „Кока Кола България ЕООД". И ако с изненада повдигате вежди, нека поясним - докато самият бранд е от сектора на бързооборотните стоки, самото подразделение в класацията създава IT и софтуерни продукти, така че за пореден път технологична компания застава начело в ранглистата.

Победителят от 2021 и 2020 г. – VMWare се нарежда на 2-ро място, а 3-та позиция се заема отново от „Лидл България“.

Проучването обхваща цяла България, а интересен факт в резултатите е, че склонността настоящите служители да препоръчват работодателя си е намаляла под критичната граница от 7 от 10 пункта. (7.3 през 2021 г. и 6.9 за 2022 г.). Въпреки усилията на работодателите в посока изграждане и управление на работодателска марка се оказва, че за масата това е останало невидимо или недостатъчно.

С оценка от 4.0 за 2021 г. и спад до 3.8 от 5 пункта се свежда оценяването на „Удовлетвореността от настоящия работодател“. „При оценка, по-висока от 3.5 пункта от 5, това е по-скоро в границите на неутралност, а основната причина да намалява, е не липсата на усилие от страна на компаниите, а по-скоро неконсистентният подход и липса на последователност, добри практики или пренебрегването им“, казва Георги Георгиев, представител на организатора на проучването за България. Според него усилията от страна на десетки и стотици фирми у нас се увеличават, пазарът го изисква, а и желанието на компаниите е налице.

„За четирите години проучването Employer of Choice стана ключов инструмент за редица компании, които разчитат да разберат от него кои са предимствата им на пазара на труда, с какво привличат служители и какво се очаква от тях. Както и от конкурентите от индустрията. Това ни вдъхна надежда за продължаване на проучването вече 4-та година“, добавя Георгиев.

Налице е известно отстъпление в класацията на технологичните компании, докато ритейлърът "Лидл" запазва мястото си. "Кауфланд" също напредва в класацията, както и ДМ. "IТ и софтуерните компании все още са сред предпочитаните, но същевременно други браншове възвръщат популярността си", коментира Георгиев.

Прави впечатление и доброто представяне на изцяло български компании. Така например за поредна година "България еър" влиза в класацията, а ЦКБ отчита сериозен напредък, изкачвайки се от 56 на 41 място. 

Техническите характеристики на анализа са базирани на сложен алгоритъм по утвърден модел, използвам от бащата на науката за работодателска марка Саймън Бъроу, за да измери employer brand-a на дадена компания и използва това като отправна точка за подобряване на представянето ѝ. Алгоритъмът изследва над 50 характеристики на бранда, комуникационни канали, алтернативен избор на кандидата и др., за да определи сбор от точки и да оформи „Топ 50 на най-желаните работодатели в България“.

Цялата класация вижте в графиката!

Кои бяха миналогодишните победители вижте тук!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:02 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Пазар на труда виж още

Коментари

13
rate up comment 0 rate down comment 0
Shadow1
преди 1 година
Благодаря за разясненията Георги Георгиев! Какво да кажа по въпроса, сигурно е ясно но хубавите неща не се коментират. Те не са интересни, ако няма какво лошо да каже потребител по дадена тема той няма да я коментира, а понякога си измисляме лошо само за да кажем нещо. Това е причината за негативните коментари под тази и под всяка друга.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 1 rate down comment 0
georgygeorgyev
преди 1 година
До: khaoКато организатор на проучването: Не се плаща, за да си в класацията и НЕ може да се плати, за да си в нея изобщо. Тази класация се оформя на база на 50+ въпроса, които разпространяваме за наша сметка сред студенти и работещи в България. На въпроса: Как се издържа: информацията от тези 50+ въпроса, от десетки хиляди хора, дава "Имиджа на работодателя сред хората, които биха искали да работят във фирмата". От това се изготвят и продават доклади за стратегически решения във фирмите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 1 rate down comment 0
georgygeorgyev
преди 1 година
До: nkavrakov1982Има такава класация (по-скоро проучване). На OD&M Consult, в момента са Tack TMI и там се споделят заплатите по позиции, което помага на компаниите да се ориентират какви заплати да дават. Има и сайт Заплатомер или нещо такова, където не съм сигурен каква информация се събира, но може да проверите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 0
georgygeorgyev
преди 1 година
До: stalkin11Значи разчитаме през 2023г. да гласуваш за настоящия си работодател или такъв, в който би искала да работиш и споделиш Защо :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 0
georgygeorgyev
преди 1 година
До: khaoСамо да подчертая, че не се плаща за участие в класацията. И НЕ класацията е най-важното, а информацията от мнението на различни хора, които биха искали да работят в тези компании. Компаниите използват тази информация, поне тези, които я искат, за да разберат какво всъщност си мислят хората за тях. Защо ги избират или избират техен конкурент. НЕ измерва какво се случва вътре в компанията, а само отражението върху мнението на тези, които биха искали да работят там.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 0
georgygeorgyev
преди 1 година
До: mrynmrynИменно това е част от информацията, която събира проучването - как се чувстват хората в дадена компания и защо избират една пред друга. Това, което споделяш на приятелите си, например, за този твой бивш работодател или тук, ако му кажеш името, натрупва впечатления. Тези впечатления ще накарат някой да избере твоя бивш работодател пред друг. за когото не е чул нищо или е чул негативни неща.. Това измерва проучването и на база на тези оценки - класира работодателите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 0
mrynmryn
преди 1 година
То винаги ще има по-добри компании, старата ми фирма имаше супер много хора, които бяха твърде умни за да работят там, но самото усещане там, беше все едно не си на работа, а правиш нещо, да си запълниш деня. Нямаше напрежение, но и заплатите не бяха толкова високи тогава. Спокойно можеш да се обадиш на шефа в сряда и да му кажеш, че имаш махмурлук и за това ще си направиш часовете в събота.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 0
khao
преди 1 година
в експириън също съм бачкал, 2 години и съм препоръчвал бивш колега... щото имаше 1000евро рефърал бонус, иначе също е много гадна компания.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 0
khao
преди 1 година
ще ти го кажа така... работил съм в ХП, има поне 20 по добри ИТ компании... имам много колеги дето са били в кока кола хеленик... всеки бяга от там, супер шииибана компания е, със суупер *** култура! плащат си зада са в тзаи класация.. хубавите компании изобщо не са в тоя списък, щото нямат проблем с набирането на кадри!... А1 също е тук и също е доста гадно и нископлатено място!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 0
mrynmryn
преди 1 година
Абсолютно всички банки са "дупки", особено в по-малките населени места, постоянно си под напрежения да си изпълниш таргетите, заплатите са сравнително малки. Продавачките в ЛИДЛ взимат повече, вероятно и за това те са по-напред. Повечето от тия компании, вероятно са тук, защото са по-известни и имат някаква сигурност, за разлика от хилядите малки фирми, където за да те повишат, означава, че вече са повишили всички братовчеди на собственика. Кока-кола, до колкото знам, не плащат кой знае какви заплати, но за разлика от други финансови компании, не те бъхтят извънредно. За ИТ фирмите от списъка не мога да коментирам, имам двама познати в ХП, последно като сме говорили, бяха доволни. И все пак, има доста по-малки компании, където може да взимаш малко по-малко пари, но и напрежението не е толкова голямо, както в големите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още