Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Една от най-известните зали за събития в САЩ слага "крипто" в името си

Сделката за 700 млн. долара за ребрандирането на "Стейпълс център" се случва в момент, когато криптовалутите получават все по-широко приемане

Една от най-известните зали за събития в САЩ слага "крипто" в името си

Снимка: Armando Arorizo/Bloomberg

„Стейпълс център“ в Лос Анджелис, една от най-известните спортно-развлекателни арени в САЩ, ще бъде ребрандирана и ще се нарича Crypto.com Arena. Това е първата подобна смяна на името, откакто залата с 20 хил. места отвори врати през 1999 г., пише Financial Times.

Базирана в Сингапур платформа за криптовалути се е договорила да плати над 700 млн. долара за правата върху името на комплекса в центъра на Лос Анджелис за следващите 20 години, съобщават запознати със сделката източници. Ребрандирането ще влезе в сила от Коледа, а физическият надпис се очаква да бъде сменен до юни 2022 г.

Освен голямата печалба за собственика и оператор на арената AEG сделката е и едно от най-големите пазарни начинания на компания за критповалути до момента и се случва в момент, когато дигиталните монети се приемат все по-широко от инвеститорите на дребно.

Залата е дом на четири професионални спортни отбора – баскетболните „Лос Анджелис Лейкс“, „Лос Анджелис Клипърс“ и „Лос Анджелис Спаркс“ и хокейния „Лос Анджелис Кингс“ и наред с „Медисън Скуеър Гардън“ в Ню Йорк е една от най-популярните концертни зали в САЩ.

„След няколко години хората ще се връщат към този ден и ще си помислят: ОК, това е моментът, когато криптовалутите се превърнаха в нещо обичайно“, коментира Крис Маржалек, главен изпълнителен директор на Crypto.com.

На въпрос дали компанията планира да използва криптовалута, за да плати на AEG за правата върху името, Маржалек заяви: „Не, няма, това е обикновена кешова сделка“.

„Може би ще има известна първоначална съпротива срещу идеята за смяната на името, мисля, че това е съвсем естествено. Но сме готови да работим с местната общност и да им докажем, че това е промяна за по-добро и ще помогне за изграждането на по-добро бъдеще за Лос Анджелис и почитателите“, допълни той.

Като маркетингов продукт правата върху името на стадиони предизвикват смесени чувства в САЩ – имената на някои градски спортни и развлекателни центрове се превръщат в синоними на фалити, придобивания или скандали. Сред примерите за т. нар. „проклятия на стадионите“ са Enron Field в Хюстън и Sports Authority Field в Денвър, кръстен на вече несъществуващата компания за търговия със спортни стоки.

Компанията Staples за търговия с офис консумативи, която се намира в Масачузетс и беше свалена от борсата от Sycamore Partners през 2017 г., е основният спонсор на залата в Лос Анджелис от създаването ѝ. През 1999 г. компанията плати 120 млн. долара за правата върху името за 20 години. По средата на срока на договора Staples плати допълнителна сума, чийто размер не се разкрива, за да запази правата завинаги.

AEG, която притежава и оперира също и O2 Arena в Лондон и Mercedes-Benz Arena в Берлин, в крайна сметка реши да откупи вечните права на Staples в началото на 2019 г., казва главният директор за приходите Тод Голдстейн.

Той допълва, че името Staples се е изтъркало и AEG е искала нов брандинг партньор „с възможност да повлияе на следващото поколение почитатели през идните две десетилетия“.

С избора си на спонсор от областта на криптовалутите „смятаме, че има бъдеще и необходимост от тази индустрия“, отбелязва Голдстейн.

Crypto.com, която е основана през 2016 г., е на десето място сред най-големите борси в света за сделки с криптовалута в областта на спорта. За 24-часов период напоследък обемите ѝ възлизат на около 1,8 млрд. долара спрямо над 40 млрд. долара за най-голямата борса Binance.

Спонсорствата в областта на спорта стават популярен маркетингов инструмент за криптоплатформите. Италианските футболни отбори от Серия А „Милан“ и „Лацио“ тази година подписаха партньорства съответно с криптокомпаниите Bitmex и Binance, а Бейзболната лига в САЩ се договори да направи FTX своя официална борса за криптовалути.

Crypto.com има спонсорски договори с Ultimate Fighting Championship, футболния клуб „Пари-Сен Жермен“ и с баскетболния „Филаделфия Севънти Сиксърс“.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
В Букурещ строят най-високата жилищна сграда в Румъния за 76 млн. евро