IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Twitter опипва почвата за IPO

Социалната мрежата планира излизане на борса още в края на 2013 г., според близки до компанията източници

16:10 | 03.09.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Социалната мрежа се радва на все по-засилващ се интерес сред потребителите. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Социалната мрежа се радва на все по-засилващ се интерес сред потребителите. Снимка: Ройтерс

Една от най-популярните социални мрежи в света – Twitter Inc., е в предварителни разговори с няколко инвестиционни банки за провеждане на първично публично предлагане (IPO), съобщава агенция Bloomberg, позовавайки се близки до компанията източници.

Според запознатите ръководството на компанията има намерение да изчака официалното публикуване на финансовия отчет за третото тримесечие на 2013 г. След това ще бъде взето и решението за това кога да се кандидатства за IPO – още през тази година или в началото на следваща.

Главният финансов директор на Twitter Майк Гупта, който встъпи в длъжност преди няколко месеца, вероятно ще изиграе ключовата роля в излизането на социалната мрежа на борсата. По думите на източниците той ще се радва на подкрепата и на главния изпълнителен директор Дик Костоло.

Гупта, който е бивш изпълнителен директор на Yahoo! Inc., вече има опит със сделки от този калибър. През 2011 г. той взе участие в първичното публично предлагане на популярния разработчик на игри за социални Zynga Inc.

Според експерти Twitter има добри шансове да се избегне повторение на ситуацията с Facebook Inc, чиито акции поевтиняха повече от два пъти за шестте месеца след IPO-то, началото на което бе дадено през май 2012 г. Като основна причина тогава повечето анализатори изтъкнаха несигурността на инвеститорите в способността на социалните мрежи да печелят от рекламите за мобилни устройства.

Очакванията на Twitter са компанията да реализира по-голямата част от приходите си през 2014 г. именно чрез рекламите на смартфони и таблети. По думите на вицепрезидента на изследователската компания Emarketer Кларк Фредриксен обаче инвеститорите смятат това за добър знак и биха се доверили на компанията.

Повече за технологичните IPO-та четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:51 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още