Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

След шест сделки апетитът за придобивания на Zynga се изостря

Компанията за мобилни игри се насочва към експанзия и на други устройства

След шест сделки апетитът за придобивания на Zynga се изостря

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Zynga, компанията за мобилни игри, която има най-сваляните приложения за iPhone в Съединените щати, отново се оглежда за нови придобивания, след като през последните пет години сключи шест подобни сделки, пише Financial Times.

Но макар последните ѝ покупки, включително споразумението за 1,8 млрд. долара за турската Peak Games, да са фокусирани само върху мобилния сегмент, главният изпълнителен директор на Zynga Франк Гибо твърди, че пред Zynga стоят повече възможности за придобиване на млади екипи, докато компанията се насочва повече към игри, които могат да се играят на различни устройства.

„Ще пуснем нови кросплатформени игри, игри, които могат да се играят на мобилни устройства, персонални компютри и конзоли едновременно“, коментира Гибо пред Financial Times.

Zynga е собственик на Zynga Poker, Social Slots и Words With Friends. Наскоро тя постигна голям успех с High Heels!, която е номер едно приложение за iPhone в САЩ.

Още по темата

Играта набра популярност в TikTok и е сваляна повече от всяко друго безплатно приложение в iOS App Store, изпреварвайки YouTube, Zoom и Clubhouse, твърдят от App Annie. В Android High Heels! е четвърта.

Насочването на Zynga към евтини игри, които са безплатни, но могат да носят много средства от реклама, помогна приходите на компанията да нараснат с 49% миналата година до 2 млрд. долара.

Пазарната стойност на компанията е 12 млрд. долара, като за последните пет години е скочила с повече от 500%, след като мобилните игри се превърнаха в най-бързо растящият сегмент на гейминг пазара. Според App Annie игрите са свързани с над една трета от свалянията в App Store, но привличат около 70% от потребителските разходи.

App Annie прогнозира, че пазарът ще достигне над 120 млрд. долара потребителски разходи тази година. Това е повече от глобалните приходи от звукозаписи или филмовите приходи, включително от кина, мобилни услуги и стрийминг.

Гибо коментира пред FT, че възходът на мобилните игри води до огромни промени в индустрията, тъй като екипи с малки бюджети могат да постигнат повече.

„Когато правех това преди 10 години в EA (Electronic Arts), трябваше да похарчиш стотици милиони долари за инструмент за технологични разработки и инфраструктура, за да се справиш“, посочва той. „Сега, тъй като инструментите са толкова добри, всички малки компании могат да се включат. Бариерите на входа наистина са намалели значително“.

Миналата година е имало 105 придобивания в гейминг индустрия на обща стойност 17 млрд. долара – най-голямата сума от шест години, сочат данни на Dealogic.

Вижте още новини от технологичния сектор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

гледано: 1633   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Разходите в App Store ще се насочат от игри към други приложения до 2024 г.