IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Акциите на Disney се сринаха след забавяне на стрийминг бизнеса

Коментари на мениджмънта по време на конферентния разговор с анализатори бяха приети за ново предупреждение за забавяне

09:34 | 11.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Американският развлекателен концерн Walt Disney Co. има много фенове на стрийминг услугата си, но тези на Wall Street очевидно стават малко раздразнителни.

Резултатите за четвъртото фискално тримесечие, публикувани късно в четвъртък, показаха само 2,1 милиона нови абонати на Disney+ – най-ниският темп на растеж, откакто услугата беше пусната преди две години. Това беше далеч под 9,3 милиона попълнения, които анализаторите очакваха.

Резултатите обаче бяха в съответствие с предварителното предупреждение от страна на главния изпълнителен директор Боб Чапек, който използва конференция за инвеститори през септември, за да обяви новите очаквания за новите абонати за тримесечието в диапазона между 1 и 3 милиона, като се има предвид темпото на пускане на ново съдържание и насрещните ветрове на някои ключови международни пазари, предава Bloomberg. Чапек, който говори по време на конференция на Goldman Sachs с инвеститори, заяви тогава, че Disney разполага с 61 филма и 17 сериала, но разпространението на делта варианта на коронавируса е предизвикало някои забавяния.

„Ние сме уверени в дългосрочния растеж на абонатите“, изтъкна Чапек.

Изглежда, че проблемът няма да е краткотраен. По време на конферентния разговор с анализаторите в четвъртък главният финансов директор Кристин Маккарти отбеляза, че Disney няма да бъде в „очаквания ни стабилен ритъм на пускане на съдържание“ до четвъртото тримесечие на новата фискална година. Поради това компанията очаква, че ръстът на абонатите на Disney+ чак през втората половина на годината ще бъде „значително по-висок“, отколкото през първата половина, каза тя. Като се има предвид, че прогнозите на Wall Street са за близо 37 милиона нови абонати на Disney+ за първите две тримесечия на новата фискална година, коментарът беше приет като още едно предупреждение. Цената на акциите на Disney се срина с близо 5% след публикуването на резултатите и конферентния разговор.

Disney направи семейния стрийминг продукт своя основен фокус за растеж през следващите години и ръководството повтори целта си да има до 260 милиона клиенти до 2024 г. Компанията празнува втората годишнина от Disney+, която се предлага за 8 долара на месец, на 12 ноември с нови филми и промоции в империята на Disney.

Анализаторите изчисляват, че Disney+ е генерирала приходи за около 5 млрд. долара за току-що приключилата фискална година, показват данни на Visible Alpha. Това би представлявало около 7% от общите приходи на Disney, като все още класира по отношение на размера сравнително младия бизнес със стрийминга под този с тематичните паркове, кабелните мрежи и дори играчките на компанията. Той обаче се разглежда като ключова част от бъдещето на Disney - особено след глобалната пандемия, която може да свие за постоянно пазара на кинофилми. Графика Графика

Това обаче не е евтин преход, пише в свой анализ и The Wall Street Journal. Въпреки че компанията поддържа целта си за достигане на около 260 милиона абонати на Disney+ до края на фискалната 2024 г. (повече от два пъти спрямо сегашното ниво), тя предупреди, че фискалната 2022 г. ще бъде годината на „върхови загуби“ за услугата – година по-късно отколкото първоначалната ѝ цел.

Общата оперативна печалба на компанията за току-що приключилото тримесечие беше доста под целите на Wall Street, тъй като Disney продължава да трупа по-високи разходи в своите сегменти. Междувременно неговите тематични паркове остават в режим на възстановяване. Комбинираните вътрешни и международни приходи от парковете възлизат на около 4,2 млрд. долара - с около 5% над консенсусните очаквания на анализаторите, но все още са с около 23% под последното сравнимо тримесечие преди пандемията.

Disney отчете печалба за четвъртото тримесечие от 37 цента на акция, с изключение на някои позиции, като не отговори на прогнозите на анализаторите за печалба от 49 цента. Продажбите през периода, приключил на 2 октомври, са нараснали до 18,5 млрд. долара, изоставайки от оценките за 18,8 млрд. долара.

И така – очевидно щастливият край на историята за пандемията на Disney все още се пише. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Style виж още

Коментари

Финанси виж още