Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Alibaba и Tencent обмислят да отворят системите си една за друга

Това може доведе до подобряване на конкуренцията на китайския интернет пазар

Alibaba и Tencent обмислят да отворят системите си една за друга

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Alibaba Group Holding и Tencent Holdings обмислят стъпки за постепенно отваряне на услугите им една към друга, тъй като натискът на Пекин върху технологичните компании затруднява двата китайски онлайн гиганта да поддържат виртуалните бариери, които изградиха в последните години, пише Wall Street Journal.

Това е голяма промяна за потребителския интернет в Китай, който до голяма степен е разделен на два лагера около въпросните конкуренти. За потребителите това означава, че не могат да използват платежната система на Tencent например, за да купуват стоки през платформата на Alibaba.

Сега и двете компании работят отделно по планове за разхлабване на тези рестрикции, твърдят източници, запознати с въпроса. Системата може да донесе редица удобства на потребителите и да помогне за стимулиране на конкуренцията, но също така ще означава, че двете компании ще имат по-добра представа за бизнесите си.

Първите стъпки от Alibaba могат да включват добавянето на WeChat Pay на Tencent в онлайн магазините на Alibaba – Taobao и Tmall, допълват част от източниците.

Още по темата

Tencent може да улесни споделянето на обяви за онлайн продажби от Alibaba в чат приложението си WeChat, или да позволи на избрани услуги на Alibaba да получат достъп до потребителите на WeChat през т.нар. минипрограми. Минипрограмите са леки приложения, които се вграждат в основното приложение WeChat.

Всичко това се случва в момент, в който Пекин се опитва да обуздае местните технологични гиганти. През април Държавната администрация за пазарна регулация глоби Alibaba рекордните 18,2 млрд. юана (2,8 млрд. долара) за това, че принуждава търговците да продават ексклузивно в нейната платформа.

Освен това на Alibaba беше наредено да направи пълно преструктуриране и в следващите три години да представя доклади, доказващи, че се съобразява с всички изисквания на властите.

Анджела Джан, доцент по право в Университета на Хонконг и автор на „Chinese Antitrust Exceptionalism”, твърди, че разделянето на китайския интернет е основен проблем, свързан с конкуренцията.

„Това е сърцевината на антимонополния проблем тук. Без да се адресират тези проблеми, конкуренцията в китайската технологична индустрия няма да се промени фундаментално“, допълва тя. „Стартъпите нямат друг избор, освен да се присъединят към или отбора на Alibaba, или този на Tencent, защото двете контролират т.нар. суперприложения, които служат като вход към бази към огромен брой потребители“.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
ЕС отново обвини Русия в кибератаки