Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Amazon се похвали с рекорден празничен сезон

В сряда акциите на онлайн търговеца се изстреляха нагоре със 7,3 на сто

Amazon се похвали с рекорден празничен сезон

Снимка: Ройтерс

Американският търговски концерн Amazon.com Inc. се похвали с рекорден празничен сезон, тъй като купувачите са зареждали своите онлайн кошници с редица артикули - от говорителите Echo до дрехите на Calvin Klein, което предполага, че оптимизмът на потребителите не се възпира от сриващия се през предните дни фондов пазар, предава Bloomberg.

Интернет търговецът заяви, че „десетки милиони хора по целия свят“ са се регистрирали за неговата премиум услуга Prime, която предлага безплатна двудневна доставка на милиони артикули, както и видео и музикален стрийминг. Само в САЩ повече от 1 милиард артикула са били доставени безплатно чрез Prime, поясни Amazon в изявление от сряда. 

САЩ вече навлязоха в разрастващото се коледно пазаруване, тъй като американците се възползват от по-високата заетост и заплати, което доведе до по-висок паричен поток за домакинствата. Потребителите изглеждат оптимистично, въпреки сриването на индекса S&P 500, спирането на дейността на бюджетните агенции, което навлиза в петия си ден и продължаващото напрежение в рамките на търговските спорове с Китай.  

Amazon не е единственият концерн, който се възползва от ненаситния потребителски апетит. Акциите на Mastercard Inc. и Visa Inc. се възстановиха след четири дни на спад. Mastercard обяви, че продажбите през почивните дни са се увеличили с 5,1% до над 850 млрд. долара през тази година, което е най-силният ръст за последните шест години. Онлайн пазаруването генерира ръст от 19% в сравнение с 2017 г., според Mastercard SpendingPulse. Възползват се и традиционните офлайн магазини и търговци. Книжата на Nike Inc., Macy's Inc., Kohl's Corp. и PVH Corp. също поскъпнаха осезаемо в сряда.

Хората са купували „милиони" бройки повече от собствените устройства на Amazon в сравнение с миналата година, включително новия говорител Echo Dot и Fire TV Stick, съобщиха от базираната в Сиатъл компания. В същото време Amazon обяви, че повече от 50% от продадените продукти в магазините ѝ са от малки и средни предприятия.

Сред най-популярните подаръци под коледната елха са детските стоки на L.O.L. Surprise! Glam Glitter Series Doll, безжични слушалки на Bose Corp., както и дрехи на бранда Carhartt Inc. Други популярни марки, продавани чрез услугата Prime Wardrobe, която позволява на потребителите да запълнят кутия с избрани артикули и да върнат всичко, което не искат, включват Calvin Klein на Philips Van Heuesen Corp. и Champion на Hanesbrands Inc.

Amazon стартира яростната пазарна активност, като ноемврийският кибер понеделник се превърна в най-големия търговски ден на компанията в историята. Заедно с доклада за продажбите на Коледа картината изглежда много по-ярка от първоначално прогнозираната от Amazon при последните ѝ тримесечни резултати. През октомври прогнозите за приходите и печалбата на Amazon за празничното тримесечие бе по-ниска от прогнозите на анализаторите, което накара инвеститорите да се притесняват за увеличения темп на разходите на Amazon.

Въпреки че Amazon разшири бизнеса си в почти всички сфери на търговията на дребно, от фармацевтични до хранителни стоки, неговите по-печеливши подразделения са изчислителните облаци и рекламата. Все пак Amazon, която доминира електронната търговия в САЩ, разчита на ръста на броя на своите членове на Prime, които плащат 119 долара годишно за услугата. Според неотдавнашните оценки абонати са малко под 100 милиона души в САЩ. В новите си данни за тримесечието Amazon не даде никакви нови цифри за абонатите на Prime, но каза, че милиони уникални артикули в САЩ са доставени с Prime.

Този обем представлява предизвикателство за логистични компании като FedEx Corp. и United Parcel Service Inc. През 2013 г. по-голям от очаквания ръст на сделките в последната минута хвана UPS неподготвен и принуди него, Amazon и други търговци на дребно да предложат възстановяване на суми за клиенти, които не са получавали поръчките си навреме за Коледа.

Тази година UPS заяви, че очаква да достави средно повече от 31 милиона пратки на ден по време на празниците и очаква връх от около 800 милиона пратки, което представлява ръст от 5% в сравнение с доставките от миналата година. За да се справи с натоварването при доставките, компанията инвестира в автоматизация и нови съоръжения, за да добави капацитет за сортиране от 350 000 пакета в час в своята система в САЩ.

„Засега сме доволни от оперативния аспект на нещата“, казва Глен Закара, говорител на UPS. "Инвестициите, които UPS направи в мрежата, технологиите, хората и планирането през сезона, очевидно се изплащат", поясни той.

Куриерите се подготвят за втората вълна от доставките, тъй като хората започват да връщат подаръци през януари. UPS очаква връщането на пратките да достигне 1,3 милиона броя на 3 януари. Компанията заяви, че е генерирала връщане на 1,5 милиона пратки, най-високият брой за сезона, на 19 декември.

И докато американските индекси остават много волатилни, анализаторът на Baird Колин Себастиан счита Amazon за една от трите най-добри акции за възстановяващия се пазар. Цената на акциите на Amazon скочи със 7,3%, след като компанията съобщи, че е продала рекорден брой стоки в сезона на празниците, а от началото на годината ръстът е от 17 на сто спрямо спад от 12 на сто за S&P 500. 

По-рано през деня доклад на Mastercard показа, че търговците на дребно са постигнали най-добрите си продажби в празничния сезон от шест години насам.  Приходите от продажби в рамките на коледния сезон в САЩ са нараснали с 5,1%  до над 850 млрд. долара през 2018 г. Това е най-силният ръст за последните шест години, сочи доклад на Mastercard. Според него покупките са били насърчени от силната икономика и ранните намаления. Данните включват онлайн продажбите и тези в магазините между 1 ноември и 24 декември. Националната федерация на търговците на дребно прогнозира, че ръстът ще бъде между 4,3 и 4,8% през ноември и декември.

И ако говорителят на Amazon Echo беше един от най-добре артикули, то той изглежда също така стана жертва на собствения си успех. Задвижваните от Alexa, гласово активираният софтуер, интелигентни устройства изглежда страдат от прекалено голямото търсене и използване в рамките на Обединеното кралство. Помолена да пусне музика, Alexa не реагира, а на молба за показване на рецепта за пуйка, дава крайно незадоволителния отговор: „Съжалявам, сега имам проблеми с разбирането ви“, съобщава The Guardian.

А само седмица преди Коледа редица онлайн магазини на Amazon в Северна Америка и Европа са разпродали всички модели от задвижвани с Alexa устройства.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Amazon пуска мобилни реклами, конкурирайки Google и Facebook