Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Инвеститори искат от Nestle и Kraft Heinz нови цели за здравето

Акционери търсят действия от мултинационални компании в хранителната индустрия по храненето и затлъстяването след победа в Unilever

Инвеститори искат от Nestle и Kraft Heinz нови цели за здравето

Снимка: Leon Neal/Getty Images

Инвеститори, управляващи активи за 3 трлн. долара, карат мултинационални компании в хранителната индустрия като Nestlé, Danone, Kraft Heinz and Kellogg да си поставят нови цели за здравеопазването след успешна кампания за промени в Unilever, съобщава Financial Times.

Инвеститорите, включително Legal & General Investment Management и BMO Global Asset Management, са изпратили писма до бордовете на компаниите преди годишните им срещи, показвайки загрижеността на акционерите за теми като храненето и затлъстяването.

С подобен ход, също координиран от неправителствената организация, промотираща отговорни инвестиции, ShareAction, по-малка група от същите инвеститори миналия месец си подсигури нови ангажименти от Unilever в сферата на здравето.

Unilever заяви, че ще публикува хранителните резултати за портфолиото си от храни спрямо външни показатели – не само собствените си метрики – и ще определи нови цели, след като инвеститорите внесоха резолюция преди годишното общо събрание.

Още по темата

Новият тласък големите хранителни брандове да подобрят здравните си характеристики се случва, докато правителствата на световно ниво затягат регулациите, за да помогнат в борбата със затлъстяването.

Игнасио Васкез, старши мениджър в ShareAction, казва: „Регулационните тенденции, както и потребителската подкрепа за по-здравословни продукти, означават, че хранителният бизнес трябва да разглежда здравето като все по-съществен рисков фактор“.

Инвеститорите искат компаниите да използват стандартизирани здравни показатели, за да определят експозицията си към регулаторния риск и позицията им спрямо конкурентите", допълва той.

ShareAction, която по-рано се прицели в британската верига супермаркети Tesco по темата затлъстяване, е поискала срещи с председателите на всеки един от производителите, а публичният ход представлява „развитие“ на частни обсъждания.

Васкез добавя: „Ако разгледате докладите на производителите и супермаркетите, ще откриете информация за действията им относно климатичните промени, пластмасата, биоразнообразието и т.н., но теми като храненето и здравето не се адресират подходящо“.

Това, което се промени през последните няколко години, е, че Covid и връзката с излишното тегло насочи прожекторите върху нездравословните храни и правителствата в цял свят наистина засилват регулациите“, допълва той.

Писмата са в контраст със собствените оценки на продуктите от страна на компаниите със заключения, базирани на външни метрики от независимата Access to Nutrition Initiative (ATNI).

През 2019 г. например Nestle заяви, че 80,5% от продажбите на основни храни и напитки са на продукти, изпълняващи критериите на Nestlé Nutritional Foundation. Според ATNI обаче делът на продажбите на здравословни продукти е само 43%.

Danone, от своя страна, казва, че 90% от продажбите му са на здравословни продукти, но според ATNI това число е 65%. Данните на Kraft Heinz за същия показател сочат 76%, а на ATNI – 39%. Kellogg не съобщава данни за това какъв процент от продажбите са здравословните продукти, но според ATNI делът е само 27%.

Според анкети, изготвени от Censuswide по поръчка на ShareAction, във Великобритания, САЩ, Германия, Франция, Австралия и Мексико има публична подкрепа за по-широки действия. Сред анкетираните 81% от казват, че подкрепят държавните регулации, така че здравословните храни да станат по-евтини и по-широко достъпни.

Danone заяви, че е „ангажирана да осигури дори по-ясна, дори по-пълна информация за съставките и хранителната стойност на продуктите ни“, включително чрез използването на европейската система Nutri-Score.

Kellogg, от своя страна, каза: „Вярваме в нуждата да префокусираме вниманието към холистичен подход към доброто физическо състояние, като се имат предвид не само хранителните вещества, които отделните храни предлагат, но и как храните карат хората да се чувстват и влиянието на храните върху обществото и планетата“.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова
Още по темата: Zoom здраве Nestle Unilever Kellogg Kraft Heinz

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Британският футбол ще наруши едно табу