Производителят на Oreo – Mondelez, Nestle и PepsiCo са критикувани от работници в Украйна и Източна Европа, които са разгневени от решенията на компаниите все пак да поддържат някакъв бизнес в Русия, сочат вътрешните комуникации на тези корпорации, разгледани от Ройтерс, както и интервюта с шестима техни служители, предава информационната агенция.
Все по-силната позиция на служителите допълва многократните призиви на Украйна към западните компании да засилят настоящите санкции и да прекъснат всякакви търговски връзки с Русия. Кметът на Киев нарече подобни плащания към Москва „кървави пари“.
Разбира се, служителите, които говорят открито за това и дори напускат работа в част от случаите заради отговора на компаниите към руската инвазия, са базирани в Украйна, Полша и Източна Европа. Те са малка част от стотиците хиляди работници, които производителите на хранителни продукти наемат.
Вътрешна бележка, разгледана от Ройтерс, показва, че неустановен брой служители на Nestle са напуснали, а други са били тормозени в социалните мрежи, защото са останали на работа в компанията, която прави бизнес с Русия.
През март близо 130 служители на Mondelez в Прибалтийските страни са изпратили петиция до главния изпълнителен директор Дирк ван де Пут да спре цялата дейност в Русия.
Украински служител на Mondelez, интервюиран от Ройтерс, е изразил шока и смущението си, че компанията все още рекламира бисквитките Oreo “The Batman” в Русия и предлага възможност за спечелването на 500 хил. рубли (6000 долара) в уебсайта на Oreo. Сайтът показва билети за кино, които са раздадени като награда в сряда на победители, чиито телефонни номера започват с кода на Русия.
Друг уебсайт, рекламиращ шоколадите Milka, предлага на жителите на Русия връщането на до 20% от сумите, похарчени за покупки, както и награди в рамките на промоция, която е започнала на 15 март – три седмици след инвазията на Русия в Украйна.
Филмът „Батман“ беше изтеглен от руския пазар една седмица преди планираната му премиера по кината. Warner Bros Discovery, която притежава филмовото студио, стоящо зад продукцията, е обсъдила решението с партньори като Mondelez, но не е имала влияние върху това дали брандирани продукти, свързани с филма, ще бъдат премахнати от щандовете, твърди източник, запознат с въпроса.
Mondelez не е отговорила директно на въпросите за бисквитите „Батман“ Oreo или за промоциите на Milka, но твърди, че в момента не вървят нейни реклами в Русия. Компанията заяви, че е спряла рекламите в медиите там на 9 март.
Компаниите за потребителски стоки, включително Unilever и P&G, твърдят, че продължават да работят в Русия, защото част от продуктите им са от съществено значение, като памперсите или адаптираното мляко. Освен това подкрепят хуманитарните усилия в Украйна.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали