IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Моловете били празни поради ниска „култура на пазаруване“ на българина

Необходимо е време, докато българският потребител свикне с модерните възможности за пазаруване, смятат специалисти

16:24 | 12.05.11 г. 47
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: sxc.hu</em></p>

Снимка: sxc.hu

Моловете у нас нямат достатъчно потребители, тъй като на българина е необходимо време да свикне да пазарува в тези нови търговски формати. С други думи, нужно е той да повиши културата си на пазаруване. Това мнение изказаха участниците в панелната дискусия, посветена на бъдещето на търговските центрове у нас, по време на конференцията BalRec, която се проведе вчера.

Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението. Наред с това обаче трябва да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете.

По време на конференция за имоти миналата година Васил Райчев, собственик на веригата Hot Spot, която у нас е дистрибутор на над 20 международни марки, каза, че българският потребител трябва да се образова, за да пазарува в модерните търговски центрове.

Подобно становище на конференцията изказаха и други от участниците в панела.

Според Драгиев, макар в по-малка степен, в София също все още има потенциал клиентите, които не са добре запознати с моловете, да започнат да използват и тази възможност за пазаруване. В провинцията обаче има още по-голямо разминаване в нивото на „културата на пазаруване“ с това на столичани. Там търговският център все още не е толкова познат и, за да се повиши неговият потенциал, потребителите трябва да свикнат да го използват, смята той.

Стефан Косев, управляващ партньор в Regent's Property Advisors и бивш изпълнителен директор на веригата хипермаркети „Пикадили“, също каза, че е необходимо време, докато потребителят свикне с новите формати – да обходи един мол, да се ориентира в него и да може да намира по-лесно конкретните магазин, които търси.

На въпрос на Investor.bg защо потребителите се ориентират лесно и пазаруват с охота сравними продукти, но на значително по-евтини цени в по-развитите страни, Венцислав Огнянов, директор "Продажби" на Humanic за България, отговори, че що се отнася за една и съща верига в цените на същите продукти на различните пазари не би трябвало да има значителни вариации. Той каза, че поради мащаба на някои от западните пазари може в конкретни случаи наистина да се предложат по-ниски цени.

Симона Първанова, директор "Бизнес развитие" в консултантската компания Forton International, каза, че заблудата, че молът у нас е скъпа дестинация за пазаруване трябва да се разсее. По думите й много от моловете предлагат продукти във всякакви ценови сегменти, за потребители с различна покупателна способност.

Косев обясни, че става дума за „приоритетно пазаруване“, при което потребителите, в зависимост от своя вкус, разбиране и приоритети, избират дали да пазаруват по-евтини или по-скъпи продукти и за кои точно видове продукти да отделят повече пари и за кои – по-малко. 

Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

17
rate up comment 15 rate down comment 0
bertram
преди 12 години
иии ноу съм прос начИ :) как не искам да си купя дънки за 60 кинта на продажна 240...баси простия съм
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 19 rate down comment 0
Jay Gould
преди 12 години
Най-обичам *** в костюми да ме учат къде и как да живея и да си харча парите ;) Нямам идея какви са тия "специалисти" ама или да си намерят друга професия или да се гръмнат. По-тъпашко и отблъскващо потребителите послание не бях чувал скоро.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 16 rate down comment 0
promanbg
преди 12 години
"българският потребител трябва да се образова, за да пазарува в модерните търговски центрове"WTF!?В един МОЛ в Ротердам си накупувах дрехи за 100 евро, за колкото тук бих платил 200 и отгоре.Брутални наглеци са тези...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 7 rate down comment 0
marketleverage
преди 12 години
аз за този знам че са проъчвали в последния месец :) имаше и някакъв френски с цени в евро и пак беше по евтин от моловетеи една част от познатитие които са поръчвали псоледния месец са итта с заплати над 2к
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 5 rate down comment 4
diado mrass
преди 12 години
"Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, каза той." ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ ......................................... неам думи.Всъщност, погледнато строго философски тоз Човек е праааав -Хората сами избират дали да са богати или не. После обаче, тези дето не са си избрали да са богати, много трудно могат да си изберат дали да си купят от скъпия кашкавал и от скъпите коли или не. Ето още едно доказателство, че всичко е относително. Въпрос на гледна точка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 19 rate down comment 0
Ogibogi
преди 12 години
Чет-ъ и не вярвам на ушите си?!! Такива меко казано глупости, скоро не бях чувал! Модерно пазаруване?! Да се образова?! Култура на пазаруване?! Кой ще ми каже къде, как, кога и защо аз да ходя в някой мол да пазарувам? Тия всичките там, да не се вживяват в героите на филма "Стъклен дом" които водят страшно напрегнат живот, баровци, които пият шампанско и ядат омари?! Българина е беден, няма пари,безработен, съкратен, не му плащат навреме...а тия ми говорят за култура на пазаруване. А на собственика на Hot Spot му препоръчвам ,а и на тези които имат магазини във всеки мол (може би се мерят кой ще има повече) да си затворят полувината магазините които имат и ще започнат да излиза на плюс...а не да затъват в кредити за да закърпят "Титаник"!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 15 rate down comment 0
shipito
преди 12 години
Не е само Sportsdirect, но и ред други сайотев. Възможно ли е от Англия да си пазарувам същите дрехи които продават Hot Spot и да ми излизат в пъти по - евтино заедно с транспортните разходи до България?Като си оправите цените, почнете да спазвате промоциите които се правят в чужбина и в Моловете влязат истинските собственици на бранда а не франчайзи и прекупвачи, тогава ще почнем и ние да пазаруваме!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 19 rate down comment 0
tetris
преди 12 години
в моловете отивам и пробвам което ми хареса, пазарувам по интернет от чужбина на половин цена. Дано не съм *** в очите на "културните" :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 12 rate down comment 0
0pk
преди 12 години
Щом не пазариш в мола си с ниска култура на пазаруване.Да си сложим канелки направо в главата, че да ни промивате по-лесно мозъците =)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 5 rate down comment 3
Simeon_Kissiov
преди 12 години
Пазаруването в Моловете е просто тренд...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още