IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

България ще преговаря за дългосрочен заем за строителството на 240 км от „Хемус“

По всички големи проекти работата е забавена, заяви Лиляна Павлова

11:23 | 21.11.14 г. 24
България ще преговаря за дългосрочен заем за строителството на 240 км от „Хемус“

България ще преговаря за дългосрочен заем с международни банки за строителството на 240 км от магистрала „Хемус“. Това каза пред bTV министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Преговорите ще се водят вероятно с Европейската инвестиционна банка и Световната банка, а намерението е заемът да се изплаща в продължение на 17 години.

„Магистрала "Хемус" е топприоритет като нов стратегически проект, който да подкрепи развитието на Северна България. Без тази магистрала няма да имаме икономическо развитие“, заяви Павлова.

Тя припомни, че през следващата година може да започне изграждането на нови 60 км от Ябланица до разклона Плевен – Ловеч. За този участък имало спестени средства от магистрала „Струма“.

След това следва големият 240-километров участък до Шумен, за който по думите на министъра е нужен „огромен ресурс – около половин млрд. евро“.

Намерение да преговаря за заем за завършването на аутобана имаше и служебното правителство.

Лиляна Павлова припомни, че лот 4 на магистрала „Струма“ (от Сандански до Кулата) е критично важно да бъде завършен, тъй като се пречи на движението за Гърция.

Припомняме, че служебното правителство прекрати договора за изграждане на участъка с изпълнителя "Актор" АСД, тъй като пътната агенция установи при внезапна проверка, че там не се работи.

Строителният министър се ангажира лот 2 на „Струма“ (Дупница – Благоевград) да е готов до ноември 2015 г. Тя допълни, че участъкът между Благоевград и Сандански (лот 3) ще ни струва половин милиард евро, затова ще се търсят възможности сумата да бъде намалена.

При работата по двата лота на магистрала „Марица“ има забавяне, но Лиляна Павлова декларира, че то ще бъде наваксано.

Работата по проектите е разчетена за пълен мандат на кабинета, обясни тя.

След визитата в Брюксел заедно с вицепремиера по еврофондовете Томислав Дончев, както и министрите на транспорта Ивайло Московски и на околната среда Ивелина Василева, Павлова посочи какви проблеми е имало в диалога с евроекспертите. „От страна на ЕК виждаме загуба на доверие в държавата, в институциите и в това, че държавата може да се справи“, обясни тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 23:51 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 6 rate down comment 5
data
преди 9 години
Хемус никога не се доказала като пътнико поток - нито сега , нито по времето на соца . Много по добър вариант е да се инвестира в бърза , климатично неутрална връзка с Южна България и в частност с магистрала Тракия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 10
albobo76
преди 9 години
Магистрала "Хемус" е топприоритет като нов стратегически проект, който да подкрепи развитието на Северна България. Колкото АМ Тракия подкрепи развитието на югоизточна България. Ако АМ Хемус беше проект с бъдеще, щеше да се намери частен инвеститор да го осъществи и печели от него, а не държавни чиновници-популисти да ни заробват със заеми за ненужен проект, за да се пъчат после Вижте, ние построихме Хемус. Колко работни места и колко приходи в хазната ще носи Хемус след като бъде построен? - ще носи само нови заеми за поддръжка и ще съсипе десетки малки бизнеси, които сега съществуват около пътя София-Варна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 10 rate down comment 1
mathematician
преди 9 години
Хемус не е част от нито един Европейски коридор, докато другите магистрали са част от Европейски коридори, съответно Европа дава пари за тях.Тракия, Марица, Струма, Дунав мост 2 все са части от разни коридори.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 11 rate down comment 6
tnm
преди 9 години
Ако нещата продължават в същия дух, градовете по протежението на Тракия ще стават все по-големи, а по протежението на Хемус все по-малки. Докато в един момент половин България се обезлюди или пък хорицата в тази част на Родината започнат да се оглеждат за принаждане към съседните държави или да започнат да мислят за някаква автономия, да речем.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 14 rate down comment 1
Momchil_Matev
преди 9 години
Да направят частта до Плевен-Ловеч и успоредно Белокопитово-Търговище. За останалата част могат да търсят еврофондове по-нататък - все пак пътят към Русе е по европейски коридор.Проектите в Южна България са текущи - не знам какво протестирате против тях! По протежението на Тракия има повече големи градове, отколкото по Хемус. Не става дума само за едното ходене до морето.За Струма не я разбирам Павлова защо дава заден за тунела в Кресненското дефиле - минал е ОВОС, одобрен е от ЕК. Трябва да е достатъчно широк, да има камери за нарушения и скорост (не само за скорост!). Стига сме се стискали, защото ако сега не се направи като хората тази магистрала - след 20-30 г. ще се чудим как да я оправяме. Трафикът е сериозен и не можем да си позволим принципа "след нас - потоп". Още повече, че ако разширят текущия път, пак ще е замърсено, защото всичкия пушилек ще си е там, ще са същите завои и опасни места! Едно по едно - не може да сме спали 25 г. и после за 5 г. "искам всичко"!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 17 rate down comment 3
data
преди 9 години
Според мен на първо място трябва да бъде строителството на тунели под Стара Планина - 3 бр . Магистралата трябва да е на второ място
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 11
Internet
преди 9 години
Тези ще ни докарат окончателно до просешка тояга. Лилянчето, внучка на зав.отдел на ЦК на БКП
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 19 rate down comment 10
Internet
преди 9 години
Тези ще ни докарат окончателно до просешка тояга. Лилянчето, внучка на зав.отдел на ЦК на БКП
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 3
gabarduk
преди 9 години
ми то май и Лилянчето като Бойко стана.Всеки път различни приоритети.Един път едно после друго.Нали и тунела под шипка ви беше приоритет ама нещо не го споменахте.то едно ли беше да го запомни човек.ама за какво ли да го помни като утре приоритет няма да Хемус а някой петролен кладенец например :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 18 rate down comment 7
mvr0306
преди 9 години
Напълно подкрепям - Тиквата обеща през 2014 - 2020 да се инвестира повече в Северна България по транспорта - сега какво виждаме: най-големите проекти са пак в Южна Бг. Ако моята община, която е гранична с Румъния се присъедини към тях, то ще имаме по-добра инфраструктура - и без това държавата им почва да дърпа много напред, докато Бг почва да буксува.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още