Обединените арабски емирства (ОАЕ) може да се похвалят с най-високата сграда, с изкуствен остров под формата на палма, но сега имат нова амбиция – да свържат градовете чрез железопътни линии в пустинята.
Седемте емирства, които вече инвестират в мащабни проекти за летища, пътна и друг вид инфраструктури, за да привлекат и подкрепят растящата си търговия, сега залагат на железопътните връзки, за да стимулират още повече ръста.
Множество компании от Китай и Европа се очаква да се съревновават в усвояването на 11 млрд. долара, които ще бъдат инвестирани в жп проектите на ОАЕ, които е планирано да бъдат завършени до 2017 г.
Въпреки че страната се бори да възстанови позициите си след дълговата криза в Дубай от 2009 г. и отлива на инвеститорите, тя смята, че ще генерира достатъчно икономическа активност, за да оправдае заплануваните жп проекти, пише Ройтерс.
Дубай все още изгражда метро мрежа, стартирала през 2009 г., която да свързва моловете и бизнес районите в емирството, но броят от пътници е все още ограничен, което повдига въпроса дали изграждането на жп мрежа е добра идея в страна, доминирана от коли, които се движат с евтино гориво.
Първият проект се очаква да бъде завършен през 2014 г. В крайна сметка мрежата се планира да свързва ОАЕ със Саудитска Арабия и Оман.
От компанията, управляваща проекта - Union Railway, говорят за висок интерес към проекта за първоначалните работи като подготвянето на терена и полагането на релсите.
„Имаше компании от Китай, Корея, Австралия и Европа“, казва Ричард Баукър, изпълнителен директор на компанията.
За проектния мениджмънт компанията вече избра консорциум между американската Parsons и Systra.
Водещи европейски логистични и инженерни фирми като френската Alstom, германската Siemens, както и канадската група Bombardier, също се очаква да подадат оферти за търговете.
Товарните влакове за тежкотоварни стоки като цимент, алуминий и стомана, ползващи мрежата, се очаква да развиват скорост до 120 км/час, а останалите влакове – до 200 км/час.
Развитието на жп инфраструктурата е провокирано отчасти и от необходимостта за транспортиране на петрол и газ в ОАЕ – третият по големина износител на петрол в света и собственик на петите по големина газови залежи в света.
Инициативата за проектите обаче е продиктувана от надежди, че те ще повишат диверсификацията на икономиката на ОАЕ, която е до голяма степен зависима от приходите от петрол и газ, и която бе значително засегната от финансовата криза.
Рентабилността на трансарабския жп проект ще се покачи, ако страните от Залива се обединят около спецификите на жп плана и ако бъдат преодолени редица политически разногласия, които вече няколко години препятстват реализацията на проекти като „Мост на дружбата“ между Катар и Бахрейн, пише изданието.


Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска