Руските държавни железници (РЖД) представиха проект за строителство на ж.п. линии за достигане на скорост на влаковете до 400 км/ч, като общата дължина на тези ж.п. линии ще бъде около 3000 км, пише вестник „Ведомости“. Предвижда се строителството да приключи до 2018 г., когато ще се проведе Световно първенство по футбол, чийто домакин ще бъде Русия.
Според проекта високоскоростните ж.п. линии ще са по маршрутите Москва-Санкт Петербург и Москва-Екатерининбург (минавайки през Нижни Новгород и Казан с отклонение към Самара).
Общата стойност на проекта по предварителни изчисления е 50 млрд. евро, като се предвижда 70% от разходите да бъдат поети от държавата.
Предвижда се да се започне със строителството на ж.п. линията от Москва до Санкт Петербург, но все още точният маршрут не е определен, като това се очаква да стане през март. Тогава на потенциалните инвеститори и строители ще бъде представена съответната документация.
Търгът за строителството и експлоатацията на първия участък (до Санкт Петербург) се предвижда да бъде обявен пред декември, а резултатите от него да бъдат оповестени в края на 2012 г. Самото строителство е планирано да започне през 2013 г. и да приключи през 2017 г. Сумата за строителството на железния път по този маршрут се изчислява на 10-15 млрд. евро. Прогнозите са за превоз на около 8 млн. пътници по това направление годишно.
Железният път от руската столица до Екатерининбург се предвижда да бъде построен до 2018 г.
Според разчетите стойността на строителството на 1 км от скоростната ж.п. магистрала ще струва 14-22 млн. евро. Тази сума обаче не включва стойността на изкупуването на земя по маршрута, строителството на мостове, пресушаването на блата и т.н., така че стойността на отделни по-сложни участъци от маршрута може да стигне общо до 50 млн. евро за км, коментират от РЖД.
Строителството на високоскоростните ж.п. магистрали се предвижда да стане чрез вид концесия, като с проектирането, привличането на финансиране, строителството и експлоатацията да се занимава избраната чрез търг компания. Концесионерът ще започне да получава пари от държавата след реалното започване на строителството.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време