Водещата интернет търсачка в Китай Baidu съобщи, че печалбата й почти се е утроила през четвъртото тримесечие на 2010 г., след като проблемите на Google с китайските власти й позволиха да увеличи още повече господстващото си положение на пазара.
От компанията, която се търгува на щатската борса Nasdaq, съобщиха, че нетната печалба се е повишила със 171,3% на годишна база за тримесечието до 1,16 млрд. юана (175,9 млн. долара), докато приходите й се увеличават с 94,4% на годишна база до 2,45 млрд. юана (371,5 млн. долара).
Акциите на Baidu се повишиха в електронната търговия на Nasdaq след обявяването на тримесечните й отчети, като поскъпнаха със 7,7% до 116,99 долара за акция, пише AP.
От Baidu посочват, че приходите за цялата 2010 са се увеличили със 78% на годишна база до 7,92 млрд. юана, докато нетната печалба е нараснала със 137,4% до 3,53 млрд. юана.
„За първи път търсенето стана най-използваното от потребителите приложение на интернет в Китай през миналата година“, посочва Робин Ли, председател и главен изпълнителен директор на Baidu.
Според него потенциалът на пазара на онлайн търсене в Китай тепърва ще расте. Инерцията на пазара и непрекъснатото подобряване на начина, по който компанията генерира приходи, са основните причини за подобряването на финансовите й резултати, допълва Ли.
Ръководството на компанията очаква приходи от между 2,38 млрд. и 2,45 млрд. юана през първото тримесечие на тази година.
Baidu е имала пазарен дял от 75,5% на пазара на онлайн търсене в Китай през четвъртото тримесечие на 2010 спрямо 73% за предходните три месеца, по данни на базираната в Пекин изследователска компания Analysys International.
Междувременно пазарният дял на Google продължава да се свива и достига 19,6% през четвъртото тримесечие в сравнение с 21,6 на сто за предходното.
„Ние очакваме много дълъг период на висок растеж в бъдеще“, посочва Ли. Въпреки че в Китай интернет потребителите наброяват към 457 млн., това представлява само една трета от населението на страната, посочва той.
Baidu спечели и от споровете между правителството и Google през миналата година относно цензурата в китайското интернет пространство. През март Google обяви, че повече няма да приема цензурата на Пекин и спря своята китайска търсачка и автоматично пренасочваше потребителите от континенталната част на Китай към сайта си в Хонконг.
Пренасочването обаче бе спряно през юни, за да се избегне отнемането на разрешителното на Google от властите в Китай.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 14 години Байду се развива в изкуствена среда - след като конкурента и Гугъл бе ликвидиран от китайските власти.Следва - Байду ще си остане там и в момента на либерализиране на пазара ще умре. Не това е пътя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар