На края не стигна само един-единствен милиард долара - трохи, като се има предвид пазарната капитализация на двата международни концерна - Apple и Exxon Mobil. Във вторник технологичната компания за малко не успя да измести петролния гигант Exxon Mobil като най-голяма по пазарна капитализация компания в света, предаде Ройтерс.
Все пак това се случи за кратко във вторник по средата на сесията на Wall Street. Пазарната капитализация (курс на акциите, умножен по броя акции) на двата гиганта бе около 335 млрд. долара и за двете компании - ту малко повече, ту по-малко, според актуалния курс.
В разгара на сесията стойността на Apple достигна 341,5 млрд. долара на Nasdaq-100 и така мина лидера Exxon Mobil, който беше с 341,4 млрд. долара в индекса Dow Jones, въпреки че приходите на петролния гигант са четири пъти по-големи от производителя на iPad и iPhone.
Лидерството на компанията на Стив Джобс обаче беше кратко, след като инвеститорите заличиха част от ръста на акциите й заради несигурността на пазара. Така пазарната й капитализация падна до 338,8 млрд долара, а тази на Exxon - на 339,3 млрд долара.
Въпреки кратката слава, Apple влезе в малката група от компании, които са били номер 1 по капитализация и са част от индекса S&P 500, сред които са General Electric, General Motors, IBM, Microsoft Corp и AT&T.
Тази тенденция характеризира и ново разместване на пластовете, свързано с надеждите на инвеститорите за бъдещето на Apple. Въпреки че и сега концернът на Стив Джобс бележи огромни печалби, нефтеният гигант Exxon Mobil е по-печеливш за момента.
За второто тримесечие на годината Apple отчете печалба в размер на 7,3 млрд. долара, докато за Exxon Mobil тя е била 10,7 млрд. долара. Още по-видима е разликата в приходите - петролният концерн отчете ръст до 125,5 млрд. долара, а оборотът на Apple е бил "само" 28,6 млрд. долара.
От 2005 г. насам Exxon Mobil е най-голямата по пазарна капитализация компания в света. През май 2010 г. Apple успя да изпревари Microsoft и си осигури второто място.
Пред AP анализаторът Брайън Маршал от Gleacher & Co. дава просто обяснение за бързия скок на технологичния концерн: "Exxon продава продукт, от който хората се нуждаят. Apple пък продава продукт, който хората просто желаят."


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
преди 14 години Ябълката е мода и до няколко години ще отшуми заради конкуренцията на по евтините телефони отговор Сигнализирай за неуместен коментар