IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Производителят на Blackberry продължава да потъва

Докато Apple едва смогва да задоволи поръчките с производството на своя iPhone, RIM продължава да губи клиенти. През второто тримесечие доставките се свиват до 10,6 млн. смартфона

10:01 | 16.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Продажбите на таблета&nbsp;Playbook не оправдават очакванията. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Продажбите на таблета Playbook не оправдават очакванията. Снимка: Ройтерс

С масивен спад на печалбата производителят на Blackberry - RIM, приключва второто тримесечие на текущата финансова година, предава Ройтерс.

При приходи от продажби на стойност 4,2 млрд. долара нетната печалба е едва 329 млн. долара. През същото тримесечие година по-рано продажбите са били с 10% по-високи, а печалбата - 796 млн. долара.

Смартфоните Blackberry са успели да намерят по-малко купувачи, а и продажбите на таблета Playbook се оказват разочароващи. Продадени са били едва 10,2 млн. Blackberry, с 1,9 млн. броя по-малко отколкото преди година, а едва 200 000 таблета Playbook, отговорът на iPad на Apple, са намерили купувач. Анализаторите коригираха прогнозите си за продажбите до края на 2011 г. от 3 млн. таблета на между 1,9 до 2,2 млн. броя.

В следборсовата търговия в Ню Йорк акциите на RIM поевтиняха с 19%, а инвеститорите все по-силно предявяват претенции за корекция на курса на компанията.

Главният изпълнителен директор на RIM Майк Лазаридис обяви „значителен ъпгрейд на софтуера“ за Playbook и обеща засилени маркетингови усилия на компанията в предколедния период.

И докато за продажбите на таблета засега няма големи надежди, канадският производител очаква повишаване на продажбите на смартфони за третото тримесечие с 27 до 37% на около 13 до 14 млн. устройства. Причина за оптимизма е пускането на редица нови модели с подобрена операционна система в края на изминалото второ тримесечие, което ще се отрази добре на резултатите. „Интересът към новите модели е висок“, твърди другият главен изпълнителен директор Джим Балсили. „Продажбите през второто тримесечие са били по-ниски от очакванията, защото и търсенето на старите модели е било по-слабо“.

Последна актуализация: 22:38 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още