Онлайн видео съдържанието се превръща във все по-разпространено интернет явление, привличащо интереса както на потребителите, така и на рекламодателите. Това беше мнението на няколко лектори на конференцията за интернет и нови технологии Webit, която се провежда с медийното партньорство на Investor.bg.
Тази тенденция важи също и за пазара в Централна и Източна Европа (ЦИЕ). 47% от общия интернет трафик в региона през 2015 г. ще бъде генериран от видео съдържание. Това каза, цитирайки данни на Cisco, Марта Клепка, международен директор „Маркетинг и продажби“ в Gemius.
Това мнение потвърди и Тамаш Лауко, изпълнителен директор на ZenithOptimedia, Чехия, според когото онлайн видеото все още представлява „неизползвана ниша“, криеща множество възможности.
Според него има няколко причини защо издателите трябва да поставят по-голям акцент върху видеото, а рекламодателите могат да постигнат по-добра ефективност чрез него.
На първо място видеото предоставя на рекламодателите много по-евтин достъп до подходящата аудитория. Също така този тип съдържание се характеризира с много добра познаваемост и ниво на запомняне на посланията.
Той цитира проучване, според което 81% от потребителите, които гледат видеорекламите до края, могат да си спомнят марката от рекламата след това.
Не на последно място за видео съдържанието и рекламите е много лесно да се възползват от възможностите, които социалните медии разпространяват за комуникация. Атрактивните видео клипове се споделят много бързо между потребителите, което предоставя големи възможности на рекламодателите.
По отношение на бъдещия ръст на видеото в интернет мнение изказа и Марвин Лиао, търговски директор в Yahoo! за Европа, Близкия изток и Африка. Той каза, че залага много надежди на развитието на видеото като съдържание и възможности за реклама, като прогнозира, че това ще бъде една от сферите, която ще отчита голям ръст през следващите 5-10 години.
Неговата хипотеза е, че телевизията и онлайн видеото ще бъдат интегрирани в единен продукт в бъдеще.
Предвид множеството възможности и предимства интернет рекламата е много по-лесна за комуникация пред рекламодателите и продаване в сравнение с преди няколко години, когато нямаше подобни иновативни формати, смята той.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението