AMR Corp., компанията собственик на третия по големина американски авиопревозвач American Airlines, е поискала защита от кредитори в съда в Ню Йорк, съобщи Ройтерс.
Както обяснява компанията, и двата нейни превозвача - American Airlines и American Eagle, ще продължат да летят по график, докато тече съдебната процедура. Целта на тази мярка е да се освободи компанията от дълговете, за да започне на чисто.
„Планираме да започнем преговори с всички синдикати в компанията, за да се намалят разходите за обезщетения на служителите, които ще трябва да бъдат освободени", обясни новият изпълнителен директор Томас Хортън, който сега поема поста.
Тези разходи в САЩ обикновено са голям проблем за компаниите защото те плащат повече под формата на заплати и бонуси в случай на фалит, отколкото техните конкуренти, припомня Ройтерс.
От години American Airlines се мъчи с високи загуби. Само през първите девет месеца на годината компанията регистрира минус в размер на 884 млн. долара. Авиокомпанията е затруднена от високите цени на керосина и силната конкуренция. Освен това American Airlines е в спор със служителите си заради спорове относно заплащането им.
AMR остава единствената голяма компания от авиобизнеса, на която все още се налага да плаща осигуровките за пенсия на служителите си. Конкурентите на компанията - UAL Corp и Delta Air Lines, използваха процедурата за защита от кредитори, за да намалят разходите си и след това намериха фирми, с които да се слеят.
Томас Хортън наследи Джералд Арпи на кормилото на авиопревозвача. „Това е труден бизнес“, заяви след назначаването си Хортън.
Засега не е ясно какви дългосрочни последствия ще има молбата за защита от кредитори. American Airlines е част от алианса Oneworld, към който през 2012 г. ще се присъедини и Air Berlin. Неплатежоспособността на американския партньор обаче засега не тревожи германската компания, доколкото машините й ще продължат да летят.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
преди 14 години това както и други подобни новини са пряк резултат от "нарастналото потребителско доверие" в САЩ. Аман от стъкмистика, вносителите на китайски евтини стоки може и да качват доверие, но само в заблудата, че продуктите могат да бъдат безкрайно ефтини и икономиката да върви напред. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Дълговете ще продължат да нарастват. Няма друг начин. Паричната системата на капитализма е математически неиздържана и изисква постоянно задлъжняване и посточнно печатане на пари. Не мисля че някой, който разбира за какво става дума вярва в безрисковостта на американския дълг и че, печатането на долари е дефакто фалит, защото води до обезценка на текущите доларови активи т.е. висок риск за кредиторите!Има проблем с Долара, Има проблем с Европа, Световен икономически проблем, създаден изкуствено, за да изиска нов световен ред и нова валута разбира се! отговор Сигнализирай за неуместен коментар