United Continental Holdings Inc., AMR Corp., American Airlines и Air Transport Association of America оспорват в съда плановете на Европейския съюз (ЕС) за въвеждане на ограничения за въглеродните емисии в авиационния сектор, пише Bloomberg.
Във вторник американските авиокомпании ще оспорят пред върховния съд на общността закон, имащ за цел да разшири европейския пазар на въглеродни емисии, така че в схемата да бъдат включени всички полети от и до летища в ЕС.
Европейската схема за търговия с въглеродни емисии, „както е приложена за международната авиация, нарушава международното право и представлява лоша политика“, казва Стив Лот, говорител на ATA. Тази политика „определено пречи и за договарянето на целесъобразно и ефективно глобално решение“.
Първият опит на ЕС да разшири най-голямата в света програма за търговия с въглеродни емисии отвъд границите си предизвика бурна международна реакция. Китайската авиационна асоциация обяви, че мерките, които влизат в сила от догодина, са „необосновани и незаконни“. Асоциацията предупреди за потенциален търговски конфликт.
Уили Уолш, директор на International Consolidated Airlines Group SA, собственик на British Airways, миналия месец заяви, че „определено очаква останалите страни да отвърнат на удара“.
Мерките, предприети от ЕС, които са следствие от удвояването на въглеродните емисии, отделяни при полетите над Европа през последните две десетилетия са „практически пример“ за това, което трябва да бъде направено за предотвратяване на глобалното затопляне, казва Кони Хадегард, европейски комисар за климатичните промени.
„Мерките са в пълно съответствие с международните закони и ние сме уверени, че съдът ще застане на наша страна и ще разбере нашите аргументи“, казва Исак Валеро-Ладрон, говорител на Хадегард пред Европейската комисия (ЕК). „Нямаме никакво намерение да оттегляме или да изменяме закона“.
Системата за търговия с въглеродни емисии е стартирана през 2005 г. и обхваща повече от 11 хил. производители. Тя е в съответствие с приетия от ЕС план за борба с глобалното затопляне. Според нея, компании, които превишат квотите си за въглеродни емисии, трябва да плащат глоби или да купуват права за допълнителни емисии от бизнеси, които замърсяват по-малко.
Според щатските авиокомпании, плановете нарушават международното право, Протокола от Киото, споразумението между ЕС и САЩ за въздушните превози и Конвенцията за международна гражданска авиация, известна като Чикагската конвенция.
„Авиокомпаниите трябва да се опитат да предложат полети, замърсяващи атмосферата с по-малко въглеродни емисии, вместо да се опитват да оборват в съда този разумен и добре написан закон“, казва Ани Петсонк, консултант на базираният в Ню Йорк Environmental Defense Fund.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.