Столичният бул. „Витоша“ се нарежда на 53-то място сред най-скъпите търговски улици в света по наеми, сочи нова класация на консултантската компания за имоти Colliers.
Класацията потвърждава тенденцията за понижаване на позицията на „Витошка“ в световното подреждане през последните години.
Според подреждане на друга консултантска компания, Cushman & Wakefield (C&W), столичната търговска улица бе 22-та най-скъпа улица в света през 2005 г. Според същата компанията нейното място се понижи до 35-то за миналата година.
Проучването на Colliers сочи, че средните наеми на търговски площи на „Витошка“ към пролетта на 2009 г. са били 120 евро на кв. м на месец.
„Витошка“ изпреварва някои от търговските улици в локации като Лас Вегас, Филаделфия и Дубай.
На първо място Colliers класира 5-то авеню в Ню Йорк, която е най-скъпата търговска улица в света с наеми от 1 400 долара на кв. фут на година (15 070 долара на кв. м на година). Въпреки това наемите са се понижили с 250 долара на кв. фут за последната година. 5-то авеню е следвано от Шанз Елизе в Париж с 1 203 долара и Ръсел Стрийт в Хонгконг с 1 192 долара на кв. фут на година.
След продължителен период на покачване най-високите наеми на търговските улици почти във всички райони в света отбелязаха значителни спадове през последните 12 месеца, казват от компанията. Поради пониженото търсене на някои от най-известните имоти в света вследствие на глобалната рецесия наемите отбелязаха двуцифрени спадове, а в някои случаи се понижиха наполовина.
Въпреки че търговските обекти на най-престижните локации нямат почти никаква конкуренция, интересът на луксозните търговски марки към нови обекти не бе голям, като в някои случаи те смениха магазините си на известни търговски локации с по-малки магазини в други райони.
Сред най-засегнатите локации бяха финансовите центрове и градовете, зависими до голяма степен от туризма. За много от богатите, които усетиха рецесията, както и тези, зависими от бонусите в края на годината, луксозните стоки бяха едни от първите неща, от които се лишиха.
Много от търговските марки ще сметнат, че сега е подходящ момент да се разширят в нови магазини предвид големите намаления на наемите. Въпреки това от компанията предупреждават, че наемните понижения вероятно ще бъдат временни, тъй като предлагането на търговски площи на тези локации е ограничено.
Въпреки че в много страни се забелязва повишен интерес към по-евтини търговски стоки, търсенето на луксозни облекла и аксесоари със сигурност ще се възстанови, ако не през следващите 12 месеца, то скоро след това, смятат от компанията.
Формирането на значителна по размер средна класа в Тихоокеанския регион и в Централна и Източна Европа със сигурност ще продължи, макар и с по-бавни темпове. Това ще бъде една от тенденциите, която търговските вериги ще следят отблизо.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано