IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Роботи ще взимат поръчки от клиенти в Pizza Hut

Веригата ресторанти ще наеме роботи първо за заведенията си в Азия

08:49 | 27.05.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

„Може ли да взема вашата поръчка?“. Скоро е възможно да чуете тези думи от устата на робот, особено ако решите да посетите Pizza Hut, пише MarketWatch.

Някои ресторанти започнаха да експериментират с подобни роботизирани човешки копия, вместо да наемат хора. Това позволява на клиентите да поръчват своите ястия без никакво общуване с друг човек.

Въпреки че много ресторанти вече работят с цифрови поръчки, например чрез таблети, поставени на масата, практиката за използване на хуманоиди все още е в най-ранен етап на развитие. Най-често роботи може да срещнете в заведения в Азия.

Pizza Hut е поредната компания, която ще „наеме“ роботи. Идеята се реализира благодарение на партньорство със SoftBank Robotics и MasterCard, която създаде приложение за плащане. Приложението работи само с MasterPass на MasterCard, цифров портфейл, който позволява плащане с дебитна, кредитна или предплатена карта.

„Роботът на SoftBank се казва Пепър (Pepper), има човешко лице и може да отговори на клиентите дори с емоционална интелигентност“, обясни Джон Шелдън, старши вицепрезидент по иновациите на MasterCard Labs.

„Например, ако един клиент изглежда резервиран към робота, Пепър също ще подходи с предпазливост“, обясни той. 

Pizza Hut ще използва само няколко робота в няколко от своите ресторанти в Азия. Първите роботи-служители ще се появяват по-късно през 2016 г. Те няма да заменят човешката сила, но ще предоставят допълнителна възможност на ресторантите например в начина на поръчване и плащане. Роботът няма да сервира храната, тази работа ще се върши от хора.

„Ресторантите се обръщат към роботи и други форми на автоматизация в момент, когато по-високата минимална заплата прави труда по-скъп“, обясни Бони Ригс, анализатор на ресторантьорската индустрия в изследователската компания NPD Group.

„Оптимизирането на разходите за труд е важен елемент в хранително-вкусовия сектор, индустрия с малки маржове на печалба“, допълни от своя страна Кристин Фернандес, говорител на Националната ресторантьорска асоциация.

Ресторантьорската индустрия дава хляб на много студенти и хора в начален етап на кариерата си, а мисълта за роботизирането на сектора плаши мнозина от тези, които разчитат на тази работа за сигурен доход. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:45 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още