Инженерите на германския концерн Volkswagen са намерили начин да направят електрическите коли по-достъпни. Това ще стане чрез унифициране на един от най-скъпо струващите компоненти в тези машини - батериите, съобщават от компанията.
Според информацията концернът ще използва за бъдещите си електрически коли един и същ като форма и тип акумулатор, което ще доведе до съкращаване на разходите с цели 66%, сочат изчисленията на германците.
"В момента сме насочили усилията си към създаването на универсална батерия, която ще може да бъде адаптирана за всеки един електромобил на концерна и ще редуцира разходите за акумулатори с 66%", твърди Ханс-Якоб Нойсер, ръководител на отдела за развойна дейност в германската компания.
Въпросният универсален акумулатор, който ще може да бъде произвеждан от различни доставчици, ще позволи също така да бъде увеличена производителността на завода на компанията в Брауншвайг, сочи информацията.
В момента концернът използва различни литиево-йонни батерии за моделите с електрическо задвижване. Golf GTE, e-Golf и Audi A3 e-tron, например, са с батерия на Panasonic, докато Passat GTE използва батерия на Samsung, която е предвидена и за предстоящите коли с електрическо задвижване на Audi.
Германският концерн разработва също така новаторска литиево-йонна батерия, която е около 5 пъти по-ефективна от настоящите. Ако проектът се окаже успешен, бъдещите електрически коли на концерна ще използват далеч по-компактни и по-достъпни като цена акумулатори.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
VW намери начин за направа на достъпен електромобил
Концернът обяви, че унифицирането на батериите съкращава разходите с 66%
21:12 | 27.04.15 г. 2Препоръчан материал от партньор на investor.bg
e-Golf. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Четиридневна работна седмица в България – мисия възможна, но в дългосрочен план
-
ЕС предлага ограничения за 11 кораба, чрез които Русия избягва санкциите
-
Проливните дъждове в Източна Африка застрашават реколтите
-
Търговията на дребно расте през март и в еврозоната, и в ЕС
-
Wall Street записва слаби изменения, докато търговците оценяват следващите стъпки на Фед*
-
Уилямс от Фед очаква забавен икономически ръст тази година
-
Москва предупреди Лондон, че може да удари британски военни обекти
-
От ArcelorMittal заплашват, че ще напуснат Великобритания
-
"Хамас" прие предложение за спиране на огъня в Газа, Израел го отхвърля*
-
Италия прави опит да забрани наземните соларни панели върху земеделски земи
-
Растежът, а не дългът, е повод за тревога в европейската икономика
-
ЕС планира забрана на руско финансиране за партии и други организации
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Wall Street записва слаби изменения, докато търговците оценяват следващите стъпки на Фед*
-
Revolut пусна криптоборсата си във Великобритания
-
С 2 млн. долара в минута американският дълг носи доходност както никога досега
8 -
UniCredit влиза в елитен клуб, след като пазарната ѝ оценка надхвърли 60 млрд. евро
-
„Уебит Инвестмънт Нетуърк“ инвестира 200 хил. евро във френската InHeart
-
Кои фактори биха задържали оптимизма на Хонконгската борса?
преди 9 години Щом казваш, че там е бъдещето, значи ще ти вярваме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Бъдещето е в ел.колите и проблема е батериите не само като цена Става въпрос колко енергия се влага за направата и рециклирането Най-важното е да може да се рециклира екологично Отделна тема е зареждането на ел.колите до колко може да издържи мрежата и т.н. не е толкова просто когато всички коли са електрически защото свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231,и съм описал основните стратегии https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар