IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Заводът на Litex Motors спира временно дейност

Причината са множеството коли на склад и процесът по подготовка на конвейера за новата гама модели на марката, които покриват нормите на Евро 6

13:57 | 13.01.16 г. 27
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Заводът в Ловеч. Снимка: Automedia.bg</p>

Заводът в Ловеч. Снимка: Automedia.bg

Единственият в България завод за сглобяване на автомобили - Litex Motors край Баховица, е спрял дейност, като се е разделил с половината си персонал. 

От Great Wall коментираха пред Automedia.bg, че има спиране на производството, но то е временно. Причината са множеството коли на склад, както и процесът по подготовка на конвейера за новата гама модели на марката, които видяхме на салона в София. Въпросните нови модели покриват нормите на Евро 6. 

По-рано в. "Телеграф" съобщи за спирането на завода, пояснявайки, че причината е, че произвежданите там коли не отговарят на стандарта Евро 6, който ЕС въведе като задължителен за новите автомобили. Според медията е бил съкратен и половината персонал. 

Към момента няма яснота кога точно ще бъде възобновено сглобяването на коли. От Great Wall бяха категорични, че заводът няма да бъде закрит, но говорител на компанията потвърди пред Automedia.bg, че информацията за съкращаването на персонала е достоверна.

От компанията допълниха, че продажбите им в България през 2015 година са били с 4% по-високи спрямо предходната година. Така пазарният дял на Great Wall у нас достига 2,12%.

Припомняме, че заводът в Ловеч бе открит през февруари 2012 година. Към момента сглобените в България коли се пласират на няколко европейски пазара, сред които Италия, Румъния, Македония и Сърбия.

Още по темата четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:07 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от виж още

Коментари

27
rate up comment 0 rate down comment 0
kalendar
преди 8 години
за това казах 5-10 год. Иначе щях да кажа 3. Освен това-за сглабянето...ами кво да кажа-така се почва.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 2 rate down comment 0
misanthrope
преди 8 години
E като ги сглабят, що да ги правят? Вече няма място на паркинга отпред. Как ще се промени имиджа, като НИКОЙ не ги купува за да каже добра дума за тях. Вариант беше, да ги пуснат МНОГО евтино, а те не са. Просто Дачия е толкова евтина, че няма как да си под нея.Можеше Гришата да сключи договори с такси компании, със СОТове и да им ги дава на кост, без печалба, само за да се върти колелото, ама .. голяма инвестиция трябва. Рекламата беше никаква ..изобщо.. изначално сбъркана работа.Подари няколко коли на МВР, те взеха че дойдоха с тях да го арестуват :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 0 rate down comment 0
kalendar
преди 8 години
имиджа се променя, просто трябват години. Може и да фалира завода, но ако го оставят и сглабят(според чекинга имам правописна грешка...) хубави коли(не знам дали е така, не разбирам от коли) ще си стъпят на краката след 5-10 год. А завод не би трябвало да се прави с хоризонт 3 год, например.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 0 rate down comment 0
lashov
преди 8 години
Дюзата на всяка кола ще си замина като сипва нафта от селски бензиност. защото му е с няколко ст. по-еФтино ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 1 rate down comment 1
misanthrope
преди 8 години
Цветан Васлиев може да не е света вода, но е умен човек и играч от класа. Друг е въпроса че от алчност нагази прекалено дълбоко в тинята и се удави.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 3 rate down comment 0
misanthrope
преди 8 години
Каква надежда бе ***, тоя завод беше мъртво роден. Просто китайска кола, сглобявана в България е УЖАСЯВАЩ имидж дори в самата България за да пробие на пазара. Не разбирам, каква е тази мания, че трябва да правим ЗАДЪЛЖИТЕЛНО някакви коли, за да сме нещо. Изобщо, начинанията на Гришата в последно време (ЦСКА, Литекс, завода за коли) значат че или е напълно оглупял, или играе някаква игра, която ние не разбираме, но в никой случай не е свързана с успешно предприемачество.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 2 rate down comment 1
marto76
преди 8 години
Гледам бизнесите на Гриша Ганчев направо процъфтяват! Сигурно използва за консултант своя гуру - Цветан Василев!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 2 rate down comment 3
contra2
преди 8 години
Направо да му се доплаче на човек! Още една надежда загина ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 13 rate down comment 5
misanthrope
преди 8 години
Абе уимонче с уед, това че твоя приятел си е купил евтинджоса на евтинджоса и е карък, не значи че колите не са качествени. Тая приказка за строшената на 3тия месец кола съм я чувал и от собственици на Мерцедес, Тойота, Ауди и каквото се сетиш.Колите имат 5 год. пълна гаранция ( дори акумулатора е с 5 год. гаранция). За какво говорим? Изобщо, аман то тиквеници които са виждали нова Шкода само на снимка ама знаят .. че не е Порше.А колко продават... незам. Зная, че отидох, човека каза че от моя модел имат на склад 8 коли. След две седмици вече имаха 3 Айде със здраве
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 8 rate down comment 9
Lemon's
преди 8 години
Шкода и качество?Това са несъвместими неща, мой приятел си купи новата Рапид повлиян от цената, на 2000км. /на третия месец/, я вкараха за три месеца в сервиза за смяна на дюза, през това време му дадоха да кара някаква таратайка. Интересното е че престоя толкова много, защото чакаха частите да пристигнат, пълни смешници кола от магазина. Та Стефи е напълно права.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още