Цената на бензина през лятото може да е под 2 лева, коментира пред телевизия Bulgaria ON AIR анализаторът Георги Господинов, основател на сайт, който следи цените на горивата. По думите му в момента цените са най-ниски в градовете Варна, Стара Загора и Габрово.
Икономистът Мартин Владимиров заяви, че не очаква скок на цените в България, ако на международните пазари цената на петрола сорт Брент в следващите месеци се движи около 45 – 50 долара за барел.
Той обаче смята, че на ключови места в страната през юли и август горивата може да поскъпнат със стотинка – две, но не повече. През есента пък икономистът очаква спад на цените, тъй като много рафинерии излизат в сезонни ремонти.
„Цената на горивото в момента е добра за сезона. Наблюдаваме верига бензиностанции, която държи цени с 15 – 20 ст. по-ниски от средното за страната, което кара много хора да мислят, че това са реалните цени“, коментира Георги Господинов.
Мартин Владимиров заяви, че крайните снабдители на основните вериги в страната успяват да поддържат марж от около 10-15%, който е нетипичен, сравнено с други страни в Европа. Това дава повод за съмнения и за проучвания на КЗК за евентуален картел, което е много трудно доказуемо.
„Факт е, че в момента цената на едро в България, която предлага „Лукойл“, е с около 16% по-висока, отколкото в средиземноморската зона на същото гориво. Цената на едро преди данъци и такси е по-висока и от тази в Румъния.
Всичко това ни кара да се замисляме дали няма проблем в структурата на пазара, защото въпреки вноса от 40 – 50% на горива, цените на най-големите доставчици остават със сериозен марж над всички останали“, коментира той.
По думите му адекватната цена по бензиностанциите днес би трябвало да е с 15 – 20 ст. под средната в момента, като се изключат „аномалиите“, при които не е ясно дали бензиностанциите работят на печалба.
Пазарът на едро се определя от акцизните складове и там има възможност за влияние заради доминантното положение на тези компании. Там властите трябва много да внимават, препоръча Мартин Владимиров.
Георги Господинов заяви, че човек като пътува може да спести по 5 – 10 лв. на резервоар, ако слиза от магистралите за зареждане.
„Определено не е нормален пазарът на горивата, няма икономическа логика цените да са като в Австрия“, каза Господинов. „Ние сме в топ пет на най-скъпите горива в Европа преди данъци и акцизи“, потвърди и Мартин Владимиров.
Вижте още във видеото:
Гледайте още в сайта на Bulgaria ON AIR


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години Голям анализ, големи анализатори. А аз последно заредих на 1.81лв/литър А95 на OMV във Варна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "Аномалиите" са прекалено много и е доста странно всички да работят на загуба при положение, че цените у нас преди данъци и такси са по-високи от тези в околните държави, вкл. Румъния, която е член на ЕС. Ако имаше нормални изисквания към внос-а цените и преди и след данъци и такси щяха да са най-ниски в ЕС т.к. търсенето е ограничено, а имаме не само рафинерия, но и много източници на внос. отговор Сигнализирай за неуместен коментар