Иван Соколов е роден през 1958 г. В управителните органи на Оргахим АД Русе е от 2001 г. В момента е изпълнителен директор на най-големия български производител на бои, лакове, смоли и анхидриди. Иван Соколов е член на консултативния съвет на глобалния договор към Програмата на ООН за развитие.
С Иван Соколов разговаряхме за развитието на бизнеса и пазарите на Оргахим.
Каква е икономическата причина за прехвърляне на все повече производства от Поликолор, Румъния, в Оргахим? Може би данък печалба там или разходите за персонал са по-високи?
И двата аргумента са на лице, като се добави и това, че може да се избегне производство на еднакви продукти на двете места. Оргахим разполага с отлична производствена база и в това число натоварването на капацитета е от икономическа полза и за двете фирми.
От договорите на Оргахим с Поликолор, прочетени от представили на ПОК Доверие на общо събрание на дружеството, става ясно, че цените, при които купува Поликолор, са малко по-ниски, което е нормално за голям
клиент. Какви все пак са отстъпките спрямо Поликолор спрямо другите дилъри и спрямо цената за крайните клиенти?
Продажбите от двете фирми, както и начина на формиране на трансферните цени са регламентирани в договор, който е утвърден на Общо събрание.
Какви са прогнозите ви за приходи и печалба за 2008 и 2009 г.?
Очакваме миналогодишната тенденция за ръст в нетните приходи от продажби да се запази. В това число включваме и тенденцията за ръст в износа на продукция.
Какъв е делът на продажбите ви на готова продукция в България, Румъния, Украйна, и другите Топ 10 страни, с който търгувате?
Фокусът на износ на продукция пада върху страните от региона, като през тази година сме си поставили за цел да развием износа на продукция в Гърция. Основен дял от готовата продукция реализираме в Македония, Сърбия, Албания и Косово, където съотношението цена-качество на нашите продукти се приема много добре, имайки предвид и добрите логистични възможности на Оргахим. Друг основен пазар за износ на наши продукти е Грузия, където имаме собствено представителство и огромен магазин в центъра на столицата. Там марката Оргахим и продуктите ни се радват на много добра познаваемост. Сам по себе си този пазар е от стратегическо значение за последващото ни навлизане на арменския пазар. На други пазари продаваме само суровини, като например Турция и Египет, където продаваме основно фталов анхидрид.
На какъв процент е зает капацитетът ви?
Производственият ни капацитет е зает на близо 80% при двусменен режим на работа. В момента само през април сме произвели 5 400 тона бои и лакове, като очакваме да счупим този рекорд и до средата на годината да достигнем 6 100 тона. За сравнение, през 2000 година най-доброто постижение възлизаше на 750 тона боя. Това е причината, поради която подготвяме план за разширение на капацитета ни от 2009 г.
Какъв е делът в продажбите ви на основните продуктови серии?
Основните продуктови серии на Оргахим са "Хамелекон" и "Леко", които формират близо 85% от продажбите на бои и лакове. Продуктите от серията "Хамелекон" включват бои на водна основа и бои за тониране. В страната сме инсталирали над 200 машини за тониране, а ежегодният ръст в продажбите на тези бои е над 50%. Серията "Леко" е предназначена за бита и включва бои за дърво, метал, лазурни лакове, специални грундове и други. Друга основна продуктова серия е "Deкo Professional", която въведохме от миналата година. Това са професионални строителни продукти като мазилки, епоксидни подове, специални бои за машинно нанасяне и сухи смеси. Само за 1 година "Deкo Professional" реализира приходи на стойност 19 млн. лв.
Защо Оргахим не развие собствена дистрибуционна мрежа в Украйна, а ползва Поликолор?
Оргахим има собствено представителство в Украйна, което се грижи и за добрата дистрибуция на продукцията ни.
Защо отпадна точката от дневния ред за приемане на промени в рамковия договор с Поликолор?
На общо събрание на акционерите на 7 февруари 2008 г. бе взето решение за продължение на договора за сътрудничество между Поликолор и Оргахим за срок от 1 година.
Бел. ред. На въпросите за осъществяване на безплатен дивидент в акции (сплит) и защо се разделя Оргахим чрез отделяне на ново дружество, а страничната дейност не се продаде, не бе даден отговор поради факта, че са от компетенцията на мажоритарния собственик, а не на висшия мениджмънт на Оргахим.
Свързани компании:


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден