Международните търговски вериги продължават да се разширяват в България, макар и със значително по-бавни темпове в сравнение с други зрели и развиващи се пазари, сочат резултатите от проучване на консултантската компания CBRE, осъществено сред 334 глобални търговски вериги.
През миналата година 22% от анкетираните ритейлъри са заявили, че присъстват на българския пазар и оперират поне един магазин в страната, докато тази година делът им се е увеличил леко до 23%. Това нарежда страната ни на 40-та позиция в класацията на компанията за степен на проникване на глобалните ритейлъри, в която са подредени 61 държави според присъствието на международни търговски вериги в тях.
Наситеност на пазарите
Лидер в класацията е Великобритания – 57 на сто от анкетираните търговци са заявили, че присъстват в страната през тази година, като резултатът остава без промяна спрямо предходната.
Второто място е за Обединените арабски емирства (ОАЕ), където експанзията също продължава. През миналата година 54 на сто от участниците в проучването са заявили присъствието си в страната, докато тази делът им достига 55%.
Третото място е за Китай (52%), следван от САЩ (51%) и Германия (49%). Топ 10 се допълва от Франция, Испания, Русия, Хонконг и Сингапур. В дъното на класацията по степен на проникване на международни търговци са Перу (9%), Венецуела (10%), Оман (12%), Аржентина (12%) и Финландия (15%).
Що се отнася до класацията по градове, в България най-силно е присъствието на международни ритейлъри в София (20,7% от анкетираните са заявили, че оперират поне един магазин в столицата през тази година).
Столицата ни се нарежда на 99-то място в общата класация по градове. Пловдив е в дъното на класацията (5,5%) - 185-то място. След втория по големина град в България по степен на проникване на международни ритейлъри остават само Тарту в Естония, Кордоба в Аржентина, Пуенте Алто в Чили и Даугавпилс в Латвия.
Лидер в класацията по степен на проникване на глобалните търговци в градовете е Лондон, следван от Дубай, Ню Йорк, Москва и Шанхай. Първата десетка се допълва от Шанхай, Хонконг, Париж, Пекин и Сингапур.
Експанзията на глобалните ритейлъри през 2013 г. - зрелите пазари са на фокус
През изминалата 2013 г. Франция е била най-желаната дестинация за експанзия на международните търговски вериги, сочат данните на консултантската компания. Париж е „посрещнал“ 50 нови бранда, включително 10 нови луксозни марки.
За разлика от другите градове в Европа, в Париж през миналата година отвориха врати 3 нови търговски центъра, които успяха да привлекат значителен дял от новите брандове, стъпили на местния пазар.
И все пак най-предпочитани остават първокласните търговски площи по водещите търговски улици.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна