- Какъв е капацитетът за разширяване на индустриалните зони и кога може да бъде достигнат предвид темповете на инвестиции, особено що се отнася до Икономическа зона „Божурище“?
- Зоната в Бургас, вече казах, е почти запълнена и сме в процес на разширяване. В Божурище сме в доста напреднал етап и продължаваме да преговаряме с 8-9 компании за инвестиции. Предизвикателство е изграждането на инфраструктурата...
- Вие вече обявихте, че започвате предварително изграждане заради жалби, които бавят строителството...
- Предвид жалбите по обществени поръчки – да. Последната ни жалба е по процедура за проектиране на инфраструктура. Процедурата беше с прогнозна стойност 96 хил. лева и е обявена на най-ниска цена, няма други субективни условия. Най-ниската предложена цена е за 49 хил. лева. Участникът отговаря на всички изисквания. Жалбата в момента е във Върховния административен съд, Комисията за защита на конкуренцията се произнесе в наша полза. Дотук сме в забавяне от 7 месеца заради обжалвания.
- Какви санкции търпите?
- Всеки инвеститор, който иска да се позиционира някъде, очаква да си изпълниш ангажиментите в определен срок, за да въведе обекта си в експлоатация. Работим по въпроса да избегнем санкциите. Инвеститорите ни подкрепят, помагат ни. Наясно са с обжалванията, не ги устройват, но това са правилата.
- В какъв размер са инвестициите в отделните индустриални зони през 2017 г. (досега) съпоставено с 2016 г.? Кои са десетте най-големи компании с най-мащабни проекти, стъпили в държавните индустриални зони?
- За последните 12 месеца само в икономическа зона „Божурище“ са реализирани инвестиции за 236,5 млн. лева. Най-големите проекти в зоната там са този на JYSK за 200 млн. лева, на Multivac за 37 млн. лева, на Лулис Мел за 18 млн. лева, Агрипрес за 6,5 млн. лева, Dreams Trans за 3,9 млн. лева. Ръстът за периода от ноември 2016 г. досега спрямо 12 месеца по-рано достига 140%.
Големи проекти в другите зони са на Сити газ за 5 млн. лева, Олимп за 3,4 млн. лева, Ротопласт за 3 млн. лева, Хидробетон за 2,9 млн. лева, на Волво груп за 1,6 млн. лева, които изградиха собствена база в Бургас, а по принцип наемат.
- Съгласувателните процедури с дружествата за комунални услуги и изграждането на транспортната инфраструктура като че ли са най-големите предизвикателства пред компанията. Как смятате, че може да се облекчат тези процеси?
- Трябва да се съкратят сроковете за съгласуване. Става въпрос за големи структури, има цели дирекции в тях, които работят по съгласуването на проекти. Що се отнася до регулаторите, според мен следва да се извършва контрол на сроковете за съгласувателните процедури, както и във връзка с инвестициите, които компаниите трябва да осъществяват на територията на страната. Т.е. трябва да има законодателна инициатива.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева