Лошата инфраструктура, а не волатилната политическа обстановка, може да се окаже най-голямата заплаха за дългосрочното здравословно състояние на икономиката на Африка, смята един от водещите фонд мениджъри в Южна Африка, цитиран от Ройтерс.
Въпреки че инвеститорите в продължение на много години избягват най-бедния континент в света заради политическия риск, липсата на добре развита пътна и пристанищна инфраструктура може да бъде по-голяма пречка в дългосрочен план, казва Джон Грийн, директор Глобално бизнес развитие в Investec Asset Management.
„Това, което ни тревожи най-много, е възможността за поддържането на устойчива тенденцията на ръст ако някои неща не бъдат решени... и най-конкретно проблемът с инфраструктурата“, казва той.
Инфраструктурата е едно от най-големите затруднения, с което се сблъскват много от страните на африканския континент, предвид огромните инвестиции, които са необходими за изграждане на пътища, пристанища и мостове, реализацията на железопътни и енергийни проекти, пише изданието.
Investec Asset Management, част от южноафриканската банкова група Investec, в момента управлява активи на обща стойност 30 млрд. долара в различни части от Африка, предимно ЮАР.
По думите на Грийн компанията търси начини да увеличи обема от активите си, които управлява.
„Мисля, че ако някои от тези въпроси, като инфраструктура и политическите проблеми се решат, (нашите инвестиции в Африка) може да бъдат значителни“, добавя той.
Преди време от компанията бяха казали, че целят да увеличат повече от тройно активите, които управляват извън ЮАР, до 10 мрлд. долара през следващите пет години.
По данни на Асоциацията за спестявания и инвестиции в Южна Африка Investec е най-голямата компания за управление на активи в Африка и една от 15-те най-големи в света с активи за 582 млрд. долара.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Европа започва да се учи как да сваля дронове
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно