Задълбочават се проблемите на най-големия строителен проект в Германия в момента – новото летище край Берлин, съобщи FT.
Вчера се е състояла среща на надзорния съвет на аеропорта, на която са били обсъдени възможните варианти за намиране на финансиране, с което да се компенсира преразходът от 1,2 млрд. евро по изграждането му, отбелязва изданието.
Срещата между проектните партньори – федералното правителство на Германия, Берлин и Бранденбург, е продължила 9 часа. Участниците са се съгласили да осигурят финансова инжекция, като средствата планират да се наберат чрез собствен капитал, мостови кредити и директни кредити, каза Райнер Бомба, секретар на германското транспортно министерство.
Той очаква Европейската комисия да одобри допълнителното финансиране за проекта.
Предстои обаче да се вземе решение кога ще бъде откриването на летището, за да се определи точният размер на финансирането. В последните две години крайният срок за завършването на съоръжението беше отлаган на няколко пъти, припомня изданието.
Преди няколко месеца бордът за пореден път реши да отложи началото на експлоатацията на летището за март 2013 г., въпреки че то беше почти готово да посрещне първите полети. Отлагането се наложи заради проблем с противопожарната система, която се оказа, че не е сертифицирана.
И новият срок обаче може да се окаже прекалено кратък, въпреки че надзорният съвет на летището засега не коментира ново отлагане на откриването.
Огромният преразход, който беше направен при строителството на новото международно летище край Берлин, се превърна в кошмар за германските политици и е много вероятно идеята за наливането на още държавни пари в проекта да не се посрещне с одобрение.
Опозицията в Германия от известно време даже настоява някои от членовете в надзорния съвет да подадат оставки. Предложението беше подкрепено и от няколко авиокомпании, които се надяваха да се преместят на новия, модерен терминал.
Най-тежко засегната е Air Berlin, която превозва най-много пътници от и за германската столица и планираше да използва новото международно летище като център за прехвърляне на вътрешноконтиненталните полети. От компанията твърдят, че забавянето на откриването на съоръжението е допринесло сериозно за загубите й.
„Това е голяма финансова тежест - непрекъснато да променяш плановете си", коментира Михаел Хопе, генерален секретар на борда на представителите на авиокомпаниите в Германия.
Жителите на Берлин вече взеха на подбив кмета на града, който заяви, че германската столица трябва да кандидатства за домакинството на Олимпийските игри през 2024 г. Гражданите се шегуват, че вероятно това е новият краен срок за пускането на летището.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“