Румънската верига за мебели Mobexpert днес откри първия си собствен хипермаркет у нас, който се намира в столичния квартал „Люлин“.
По думите на Дан Шуку, президент на Mobexpert Group, инвестицията е на стойност 10 млн. евро. Общо 80% от тях са осигурени чрез банков кредит от Alpha Bank.
В новия магазин ще работят около 120 души.
Строителството на сградата е на стойност 8 млн. евро, а останалите средства са вложени в продуктите, които ще се продават.
На въпрос на журналисти Шуку поясни, че това е най-вероятно последният собствен магазин, който веригата ще открие. „Както в Румъния, така и в България вече се строят много молове. Ние смятаме да присъстваме в тях, като ще открием над 20 магазина през следващите години“.
Той допълни, че стратегията за експанзия в периода до 2011 г. предвижда инвестиции от около 40-50 млн. евро.
През юни от компанията бяха съобщили за Investor.bg, че се планират хипермаркети и в други градове на страната, сред които Пловдив и Варна.
Шуку очаква инвестицията от новия хипермаркет да се възвърне след три години. Той коментира, че условията за бизнес у нас и в Румъния са идентични, но тук компанията очаква да е улеснена от факта, че курсът на лева е значително по-стабилен в сравнение с волатилната лея.
„По отношение ниво на икономическо развитие, вкусове, образование и заплащане условията в България и нагласата на потребителите са сравними с тези в Румъния“, каза Шуку. „Ние вече сме една държава. Нашите продукти достигат по-бързо до София отколкото до Клуж в Румъния. Чудя се защо все още няма повече румънски компании в България. Чудя се също защо при обща граница на двете държави от 1 000 км има само един мост над Дунав и какво става с втория“, допълни той.
Според него на българския мебелен пазар има много предлагане на евтини, но не толкова качествени продукти, както и на луксозни, но скъпи стоки. Затова, подобно на Румъния, у нас Mobexpert планира да се позиционира именно в средния ценови сегмент, като цените ще бъдат същите като тези в Румъния.
Mobexpert стартира преди 15 години с трима работници и малък магазин в търговски център, каза Шуку. Днес в компанията работят 4 500 служители, а годишният й оборот е средно около 200 млн. евро.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ