Столичният бул. „Витоша“ се нарежда на 53-то място сред най-скъпите търговски улици в света по наеми, сочи нова класация на консултантската компания за имоти Colliers.
Класацията потвърждава тенденцията за понижаване на позицията на „Витошка“ в световното подреждане през последните години.
Според подреждане на друга консултантска компания, Cushman & Wakefield (C&W), столичната търговска улица бе 22-та най-скъпа улица в света през 2005 г. Според същата компанията нейното място се понижи до 35-то за миналата година.
Проучването на Colliers сочи, че средните наеми на търговски площи на „Витошка“ към пролетта на 2009 г. са били 120 евро на кв. м на месец.
„Витошка“ изпреварва някои от търговските улици в локации като Лас Вегас, Филаделфия и Дубай.
На първо място Colliers класира 5-то авеню в Ню Йорк, която е най-скъпата търговска улица в света с наеми от 1 400 долара на кв. фут на година (15 070 долара на кв. м на година). Въпреки това наемите са се понижили с 250 долара на кв. фут за последната година. 5-то авеню е следвано от Шанз Елизе в Париж с 1 203 долара и Ръсел Стрийт в Хонгконг с 1 192 долара на кв. фут на година.
След продължителен период на покачване най-високите наеми на търговските улици почти във всички райони в света отбелязаха значителни спадове през последните 12 месеца, казват от компанията. Поради пониженото търсене на някои от най-известните имоти в света вследствие на глобалната рецесия наемите отбелязаха двуцифрени спадове, а в някои случаи се понижиха наполовина.
Въпреки че търговските обекти на най-престижните локации нямат почти никаква конкуренция, интересът на луксозните търговски марки към нови обекти не бе голям, като в някои случаи те смениха магазините си на известни търговски локации с по-малки магазини в други райони.
Сред най-засегнатите локации бяха финансовите центрове и градовете, зависими до голяма степен от туризма. За много от богатите, които усетиха рецесията, както и тези, зависими от бонусите в края на годината, луксозните стоки бяха едни от първите неща, от които се лишиха.
Много от търговските марки ще сметнат, че сега е подходящ момент да се разширят в нови магазини предвид големите намаления на наемите. Въпреки това от компанията предупреждават, че наемните понижения вероятно ще бъдат временни, тъй като предлагането на търговски площи на тези локации е ограничено.
Въпреки че в много страни се забелязва повишен интерес към по-евтини търговски стоки, търсенето на луксозни облекла и аксесоари със сигурност ще се възстанови, ако не през следващите 12 месеца, то скоро след това, смятат от компанията.
Формирането на значителна по размер средна класа в Тихоокеанския регион и в Централна и Източна Европа със сигурност ще продължи, макар и с по-бавни темпове. Това ще бъде една от тенденциите, която търговските вериги ще следят отблизо.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“