Има поне три много големи чужди компании, включително G4S и Serco, които са проявили интерес да построят и управляват частни затвори в България. Това заяви на среща с журналисти Ричард Клег, управляващ партньор в софийския офис на адвокатската кантора Wolf Theiss.
G4S е международна компания за решения за сигурност, листвана в Лондон и Копенхаген, а Serco, която предоставя услуги в различни сфери, е част от британския индекс FTSE 100.
Според Ричард Клег министерството на правосъдието проучва през последните две години дали да приложи модела на публично-частно партньорство за изграждането на един или няколко нови затвора и за тази цел са отделени около 100 млн. лева за 2010 година.
Има и банки, които са изразили готовност да финансират подобен проект, каза Клег.
Според него най-добрият модел да се осъществи подобен проект е чрез създаване на дружество със специално предназначение, в което собственици ще са чуждите компании, българските им партньори и евентуално банки.
Това дружество ще подпише концесионен договор с правителството, в който да бъде описано на база на какво ще се му се плаща. Това може да бъде броят на затворниците, броят и качеството на услугите или други критерии.
По този начин държавата няма да изхарчи наведнъж тези 100 млн. лева, ще се осигури възможност за изграждането на качествен обект и няма да се налага да се налага правителството да се занимава с допълнителни услугите по поддръжка и ремонт, коментира Клег.
Плащането ще бъде обвързано с качеството на услугите и, ако те не са на необходимото ниво, ще се плаща по-малко. Освен това, ако всичко се обърка, правителството винаги може да поеме собствеността върху затворите, добави той.
Според него това е идеалната възможност да се създаде едно работещо публично-частно партньорство, опитът от който да бъде използван в изграждането на училища, болници и други публични сгради.


Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват