Новите глобални тенденции
Светът се движи, променя се с всеки изминал ден. Всичко около нас се променя – за някои незабележимо, за други по-видимо. За да сме в крак с времето, и ние трябва да се променяме. Най-малко, всяко поколение идва с нов потенциал, начин на мислене, идеи, амбиции и мечти, а те са новият трудов пазар. Те са бъдещето и не може да не се съобразим с това.
Тайната, която всъщност не е и тайна, е, че за да имаме успешен и дългосрочно работещ бизнес, е необходимо да погледнем и мислим цялостно (холистично) за бизнеса си. Трябва да знаем защо го правим. Това е един многослоен организъм и всеки един елемент от него има своето значение. Разбира се, някои елементи имат по-голям приоритет и това е нормално, но на всеки от тях трябва да обърнем внимание и да следим развитието му. Тези елементи са част от модела, системата на функциониране на една фирма. Поддържайки ги живи и адекватни към останалите, осигуряваме жизненост и енергия на този организъм. Тези така наречени елементи (стълбове) на бизнеса са всеизвестни и без да ги подреждам по важност бих посочил, че са: Визия, Стратегия, Структура, Човешки ресурси, Реклама, Продажби и т.н.
През миналия век успешните компании в Япония и САЩ концентрират своето внимание и ресурси за подобряване на ефективността с използването на стратегии за оптимизации на процесите, технологиите и подобряване на качеството. Това, разбира се, дава резултат и те са успешни и проспериращи фирми. Мъдрите, далновидни стратези и визионери в тези фирми вече гледат по различен начин на използваните методи – адаптират ги.
Къде се крие решението?
Не е ли време да дадем приоритет на човешкия фактор? Голяма част от възможностите на останалите елементи са стигнали точката на насищане. Обикновено собствениците смятат, че са направили и правят много в този аспект, и не вярват, че някой може да им покаже нещо ново, нещо, което само опитното око може да види. Нещо, което се вижда отстрани. Не е ли време да се замислим дали не се затваряме за правилните неща и тяхното време?
Възможностите на човешкия потенциал са огромни и неизследвани, неизползвани. Този, който успее да развие своя бизнес, превземайки все по-големи територии от тази неизползвана енергия, ще постигне нечувани резултати. Това е предизвикателството на новото време.
Наистина е необходимо да разберем, че „няма хора“ или „не са квалифицирани“ е наше оправдание и просто клише – на мениджъри, които не знаят как да постъпят. От опит знам, че от студентските скамейки излиза много качествен потенциал, но ние трябва да можем да го видим, да имаме смелостта да го приемем и развием, а не да очакваме наготово да дойдат обучени и подготвени хора и то точно такива, каквито ние искаме. Трудовият пазар е такъв, какъвто е, и ние можем само да го приемем и работим с него. Не можем да го променим, колкото и да недоволстваме.
Умението да се адаптираме към заобикалящата ни среда ни прави силни и живи. Не можем да очакваме, че бизнес ще се прави, както се е правил преди 20 или 30 години.
И така – убеден съм в едно: има възможности, има надежда – но само за този, който може да ги види и е отворен да приема новото и да се развива и усъвършенства. Кураж за новата 2020 година!
*Авторът е бизнес консултант в сферата на фирменото управление с дългогодишен опит в реалния бизнес. Материалът е изготвен специално за Investor.bg, заглавието е на редакцията.


Какво време ни очаква в четвъртък?
Над 5 300 души са станали жертва на домашно насилие за 10 месеца
Протестите започнаха със загрявка за довечера
Важно! Вижте как да се предпазите, за да не пострадате по време на протест
Областната дирекция на МВР във Варна получава държавен имот
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Гюр: Софтуерът на Fal оптимизира чиповете на Nvidia
За да защити САЩ, Тръмп спира помощта за развитието на Африка
Обикновените бели тениски на Брунело Кучинели струват 500 долара. Само не ги наричайте тихи
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Движението в района на "Триъгълника на властта" вече е спряно
Протестиращите пред Софийския университет тръгнаха на шествие към площад "Независимост"
В кадър: Протестиращи започнаха да се събират пред МС
3 зодии с голям късмет през 2026 г.
Студенти протестират пред Софийския университет


преди 5 години Мениджърите са загубили тотално връзката си с пазара, реалния пазар. Нямат ясна комуникация и обратна връзка със служителите си, по веригата,за да взимат решения които да бъдат съобразени с реалността. отговор Сигнализирай за неуместен коментар