След силен ръст през август, потребителските нагласи относно икономическото развитие на САЩ се подобриха отново и през септември, достигайки 18-годишен връх, показват резултатите от последно проучване на компанията Conference Board, съобщава БНР.
Индексът на потребителското доверие се повиши до 138,4 пункта от 134,7 пункта през август (възходяща ревизия от 133,4 пункта), отчитайки най-високо си ниво от септември 2000-а година.
"След значително подобрение през август, потребителското доверие продължи да се повишава и през септември, достигайки 18-годишен връх, като съответният индекс не е прекалено далеч от рекордния исторически връх на ниво от 144,7 от 2000-ата година", посочи Лин Франко, която е директор на проучването на Conference Board.
Подобряването на потребителското доверие се дължи в най-голяма степен на рязко повишаване на очакванията за представянето на американката икономика в бъдеще при по-слабо подобрение на оценката за настоящите икономически условия.
Индексът, измерващ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната, нарасна през септември до 173,1 пункта от 172,8 пункта през август, докато индексът на потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца скочи до 115,3 пункта от 109,3 пункта през предишния месец.
"Потребителската оценка за настоящите условия остава извънредно благоприятна, подкрепена от силната икономика и от здравия растеж на трудови пазар. Индексът на очакванията нарасна силнпрез септември, предполагайки, че икономическият растеж ще надвиши 3,0% през останалата част на годината. Тези историческо високи нива на доверие ще продължават да подкрепят солидните потребителски разходи и ще представляват добра новина за търговците на дребно с наближаване на сезона на празничното пазаруване", допълни Лин Франко.
Процентът на потребителите, които определят като "добри" настоящите бизнес условия се повиши през септември до 41,4% от 40,5% през август, докато процентът на американците, определящи бизнес условията като "лоши", се понижи до 9,1% от 9,3%.
Потребителският оптимизъм относно бъдещите бизнес условията в краткосрочен план също бележи повишение, като процентът на анкетираните, които очакват подобряване на условията за бизнес през следващите шест месеца, се повиши от 24,4% до 27,6% при намаляване от 9,9% до 8,0% на тези, които прогнозират влошаване на бизнес условията в близко бъдеще.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега